Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S401B | Din Kül. ve Ahlak Bilg.Öğretimi | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dinin evrenselliği, dinlerin tanıtılması ve ilköğretim 4. ve 5. sınıf düzeyinde bu dersi verebilecek bilgi birikimine sahip öğretmen adaylarını yetiştirmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kavramlarını tanımlar ve değerlendirir. | 2 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin temel kaynakları olan Kuran ve sünneti tanır. | 3 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi arasında ilişki kurmaya çalışır. | 4 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin eğitim süreci içerisinde ele alınması gereken konularının neler olması gerektiğini bilir. | 5 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin örneklerle nasıl öğretileceğini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Temel kavramlar (din-kültür-ahlak), müslümanlığın temel ilkeleri, islamiyet ve diğer dinler, ahlak-birey ve toplum ilişkisi, ilköğretim I. kademe 4-5. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim programının incelenmesi(kazanım, içerik yöntem, v.b.). |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisine genel bir bakış | | | 2 | Din Kavramı ve Dinler Hakkında Genel Bilgiler | | | 3 | İslamiyetin doğuşu ve Hz. Muhammed | | | 4 | Kelime-i şehadet, İslam ve Müslüman Kavramları | | | 5 | İman Kavramı, Allaha İman ve diğer imanının şartları | | | 6 | Kader ve Kaza Kavramları | | | 7 | Dua ve Duanın Psikolojik Etkileri | | | 8 | İbadet Kavramı ve İbadetlerin Amacı, | | | 9 | Arasınav | | | 10 | İslamda temizlik (Kültür temizliği, çevre temizliği ve beden temizliği), abdest- gusül ve teyemmümün ibadet ve temizlik yönleri | | | 11 | Namaz, oruç, zekat ve hac ibadetlerinin genel anlamda tanıtımı | | | 12 | Kutsal günler, geceler ve aylar | | | 13 | İslamın ve diğer dinlerin emir ve yasaklarına genel bir bakış | | | 14 | Ahlak kurallarının önemi | | | 15 | Ahlak kurallarının önemi | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Öcal, M. (2005): İlköğretim Okullarında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ve Öğretim Yöntemleri. Bursa: Düşünce Kitabevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|