BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S401BDin Kül. ve Ahlak Bilg.ÖğretimiZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dinin evrenselliği, dinlerin tanıtılması ve ilköğretim 4. ve 5. sınıf düzeyinde bu dersi verebilecek bilgi birikimine sahip öğretmen adaylarını yetiştirmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kavramlarını tanımlar ve değerlendirir.
2Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin temel kaynakları olan Kuran ve sünneti tanır.
3Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi arasında ilişki kurmaya çalışır.
4Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin eğitim süreci içerisinde ele alınması gereken konularının neler olması gerektiğini bilir.
5Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin örneklerle nasıl öğretileceğini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel kavramlar (din-kültür-ahlak), müslümanlığın temel ilkeleri, islamiyet ve diğer dinler, ahlak-birey ve toplum ilişkisi, ilköğretim I. kademe 4-5. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim programının incelenmesi(kazanım, içerik yöntem, v.b.).
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Din Kültürü ve Ahlak Bilgisine genel bir bakış
2Din Kavramı ve Dinler Hakkında Genel Bilgiler
3İslamiyetin doğuşu ve Hz. Muhammed
4Kelime-i şehadet, İslam ve Müslüman Kavramları
5İman Kavramı, Allaha İman ve diğer imanının şartları
6Kader ve Kaza Kavramları
7Dua ve Duanın Psikolojik Etkileri
8İbadet Kavramı ve İbadetlerin Amacı,
9Arasınav
10İslamda temizlik (Kültür temizliği, çevre temizliği ve beden temizliği), abdest- gusül ve teyemmümün ibadet ve temizlik yönleri
11Namaz, oruç, zekat ve hac ibadetlerinin genel anlamda tanıtımı
12Kutsal günler, geceler ve aylar
13İslamın ve diğer dinlerin emir ve yasaklarına genel bir bakış
14Ahlak kurallarının önemi
15Ahlak kurallarının önemi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Öcal, M. (2005): İlköğretim Okullarında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ve Öğretim Yöntemleri. Bursa: Düşünce Kitabevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Okuma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)95
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek