BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S312BOkul DeneyimiZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarını okul ve sınıf ortamıyla tanıştırarak, okulun yapısı, eğitim öğretim durumları, okulu meydana getiren unsurları birinci elden gözlemleme fırsatı vererek öğretmenlik uygulamalarına hazırlık yapmaktır. Bu derste ayrıca sınıf öğretmeni adaylarından okul ve sınıf atmosferini gözlemeleri istenerek, gözlemlerini raporlaştırma becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanımış olma
2 Okulun yönetimi ve okuldaki işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi oma,
3Sınıf ortamındaki ve okuldaki diğer etkinlikleri gözlem yoluyla tanıma.
4Derslerin işlenişi ve kullanılan yöntemler hakkında genel bir fikir edinme
5Öğretmenlerin ve öğrencilerin okuldaki bir günlerini nasıl değerlendirdiklerine ilişkin fikir sahibi olma.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemlemeUygulama
2Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemlemeUygulama
3Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemlemeUygulama
4Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü gözlemlemeUygulama
5Öğretmenin öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemlemeUygulama
6Öğretmenin derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemlemeUygulama
7Öğretmenin dersin yönetimi için neler yaptığını gözlemlemeUygulama
8Ara sınavUygulama
9Öğretmenin sınıfın kontrolü için neler yaptığını gözlemlemeUygulama
10Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemlemeUygulama
11Öğretmenin öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemlemeUygulama
12Okulun örgüt yapısını incelemeUygulama
13Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını incelemeUygulama
14Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini incelemeUygulama
15Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.Uygulama
16Final SınavıUygulama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Demirtaş, Hasan ve Hasan Güneş (2004) OKUL DENEYİMİ I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri Etkinlik Hazırlama Kılavuzu, Ankara: Anı Yayıncılık Yardımcı Kitaplar: • YÖK (1998) FAKÜLTE-OKUL İŞBİRLİĞİ, Ankara: YÖK. • Selçuk, Ziya (2000) OKUL DENEYİMİ VE UYGULAMA, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. • Taymaz, Haydar (2003) Okul Yönetimi, Pegem Yayıncılık, Ankara. • Ilgar, Lütfü (2005) Eğitim Yönetimi, Okul Yönetimi, Sınıf Yönetimi, Betaş, İstanbul. • Aydın, Mustafa (2005) Eğitim Yönetimi, Hatipoğlu Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Uygulama/Pratik14456
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12424
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek