Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S310B | Topluma Hizmet Uygulamaları | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste Sınıf öğretmen adaylarına topluma gönüllü olarak hizmet üretme alışkanlığı kazandırmak, güncel toplumsal sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla işbirliği içinde grup çalışmaları yapma becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varacak | 2 | Öğrenciler bu sorunlara çözüm üretmede istekli olacak | 3 | Öğrenciler çevredeki çeşitli toplumsal hizmetlere gönüllü olarak katılma isteği geliştirecek | 4 | Öğrenciler toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler geliştirir, uygular ve sonuçlarını değerlendirecek | 5 | Öğrenciler uygulamalarda takım çalışması yapma, işbirliğine dayalı çalışmalar yapma becerisi kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Topluma hizmet uygulamalarının önemi | Ders içeriğinin incelenmesi | | 2 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama | Uygulama | | 3 | Panel gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma | Uygulama | | 4 | Konferans gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma | Uygulama | | 5 | Kongre gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma | Uygulama | | 6 | Sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma | Uygulama | | 7 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma | Uygulama | | 8 | Ara sınav | Uygulama | | 9 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma | Uygulama | | 10 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma | Uygulama | | 11 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma | Uygulama | | 12 | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. | Uygulama | | 13 | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. | Uygulama | | 14 | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. | Uygulama | | 15 | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. | Uygulama | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı: Aksoy, B. (2009). Topluma hizmet uygulamaları, Pegem Yayıncılık Ankara. Yardımcı Kitaplar: • Kuzucu, K. (2009) Topluma hizmet uygulamaları Pegem Yayıncılık, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 38 | 38 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 39 | 39 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|