Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S308B | Erken Çocukluk Eğitimi | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Erken çocukluk ve okul öncesi eğitimin önemini ve yararlarını kavrayabilme. Eğitiminin ilkeleri, amaçları, tarihsel gelişini kavrayarak bu kurumlarının ilköğretim birinci sınıf için öğrenme sürecinde ne kadar önemli olduğunu kavrayabilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Erken çocukluk kavramını ve okul öncesi eğitimin önemini kavrar. | 2 | Okul öncesi eğitimin önemini ve yararlarını bilir | 3 | Dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumunu bilir | 4 | Dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumunu bilir | 5 | Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri bilir | 6 | Okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitlerini kavrar | 7 | Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve öneminin fakına varır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Erken çocukluk, kreş programı, anaokulu programı, anasınıfı programı, erken çocuk eğitimin temel amaçları, ilkeleri, gelişim alanları, gelişimin temel ilkeleri, gelişim dönemleri, bedensel gelişim, ahlak gelişimi, bilişsel gelişim, kişilik gelişimi, çocuklukta görülen hastalıklar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | Konu anlatımı | | 2 | Erken çocukluk kavramı ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim | Konu anlatımı | | 3 | Türkiye’de erken çocukluk ve okul öncesi eğitim | Konu anlatımı | | 4 | Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları | Konu anlatımı | | 5 | Okul öncesi eğitime temel olan görüşler | Konu anlatımı | | 6 | Okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi | Konu anlatımı | | 7 | Dünyada okul öncesi eğitimin bugünkü durumu | Konu anlatımı | | 8 | Ara sınav | Konu anlatımı | | 9 | Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu | Konu anlatımı | | 10 | Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri | Konu anlatımı | | 11 | Okul öncesi öğretmeninin özellikleri | Konu anlatımı | | 12 | Okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.) | Konu anlatımı | | 13 | Okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri | Konu anlatımı | | 14 | Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi | Konu anlatımı | | 15 | Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi | Konu anlatımı | | 16 | Final Sınavı | Konu anlatımı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı: • MEB, (2007). Erken Çocukluk Eğitiminde Plan Hazırlama: Çocuk Gelişimi ve Eğitim. “Meslekî Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi” MEB Yayıncılık Ankara. Yardımcı Kitaplar: • Gülaçtı, F. (2012). Türkiye'de ve Dünyada Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Eğitimi. (Edt. Songül TÜMKAYA) Erken Çocukluk Eğitimi. Pegem Akademi Yayın. (2.Baskı) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|