BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S308BErken Çocukluk EğitimiZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Erken çocukluk ve okul öncesi eğitimin önemini ve yararlarını kavrayabilme. Eğitiminin ilkeleri, amaçları, tarihsel gelişini kavrayarak bu kurumlarının ilköğretim birinci sınıf için öğrenme sürecinde ne kadar önemli olduğunu kavrayabilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Erken çocukluk kavramını ve okul öncesi eğitimin önemini kavrar.
2Okul öncesi eğitimin önemini ve yararlarını bilir
3Dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumunu bilir
4Dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumunu bilir
5Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri bilir
6Okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitlerini kavrar
7Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve öneminin fakına varır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Erken çocukluk, kreş programı, anaokulu programı, anasınıfı programı, erken çocuk eğitimin temel amaçları, ilkeleri, gelişim alanları, gelişimin temel ilkeleri, gelişim dönemleri, bedensel gelişim, ahlak gelişimi, bilişsel gelişim, kişilik gelişimi, çocuklukta görülen hastalıklar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallarKonu anlatımı
2Erken çocukluk kavramı ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitimKonu anlatımı
3Türkiye’de erken çocukluk ve okul öncesi eğitimKonu anlatımı
4Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararlarıKonu anlatımı
5Okul öncesi eğitime temel olan görüşlerKonu anlatımı
6Okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimiKonu anlatımı
7Dünyada okul öncesi eğitimin bugünkü durumuKonu anlatımı
8Ara sınavKonu anlatımı
9Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumuKonu anlatımı
10Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleriKonu anlatımı
11Okul öncesi öğretmeninin özellikleriKonu anlatımı
12Okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.)Konu anlatımı
13Okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleriKonu anlatımı
14Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemiKonu anlatımı
15Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemiKonu anlatımı
16Final SınavıKonu anlatımı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: • MEB, (2007). Erken Çocukluk Eğitiminde Plan Hazırlama: Çocuk Gelişimi ve Eğitim. “Meslekî Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi” MEB Yayıncılık Ankara. Yardımcı Kitaplar: • Gülaçtı, F. (2012). Türkiye'de ve Dünyada Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Eğitimi. (Edt. Songül TÜMKAYA) Erken Çocukluk Eğitimi. Pegem Akademi Yayın. (2.Baskı)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma13113
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13535
Okuma13113
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
ÖÇ6              
ÖÇ7              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek