Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S306B | Sosyal Bilgiler Öğretimi | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; temel eğitim kurumlarında (ilkokul ve ortaokul) öğrencilerin Sosyal bilgiler dersine ilişkin değer kazanım ve becerilerin programda öngörülen temel esaslara uygun bir biçimde gerçekleştirilmesi, bireylerin toplumsal varoluşunun sağlanması, etkin, demokratik vatandaşların yetiştirilmesi sosyal dünyaya ilişkin karşılaşın problemlere akılcı çözümlerin üretilmesi amacıyla öğretmen adaylarına gerek uygulamalı gerek teorik olarak öğretimi sağlamaktır
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyal Bilgiler dersinin amaçlarını kavrama. | 2 | Sosyal Bilgiler Öğretim Programının vizyonu ve temel yaklaşımını anlama | 3 | Yapılandırmacı yaklaşımın temel ilkelerini benimseme | 4 | Değerler eğitimi ile ilgili temel süreçleri açıklama | 5 | Sosyal Bilgiler Dersinde kullanılabilecek araç-gereçleri tanıma | 6 | Sosyal Bilgiler Dersinde ölçme ve değerlendirmeye özgü temel ilke ve kavramları anlama |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyal bilgilerin tanımı, Sosyal bilgilerin sosyal bilimlerle ilişkisi, Sosyal bilgiler programının ögeleri, Sosyal bilgiler öğretimi, yapılandırmacılık, yapılandırmacı Sosyal bilgiler eğitimi, öğrenme döngüleri, Sosyal bilgiler eğitiminde etkinlik geliştirme, Sosyal bilgiler öğretiminde kavram öğretimi, Sosyal bilgilerin ölçme ve değerlendirme, Sosyal bilgiler programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyal Bilgiler Öğretimi: Tanım, Kapsam, Amaç ve İçerik | Ders içeriği hakkında genel bilgiler | | 2 | Sosyal bilgiler ve Sosyal bilim disiplinleri | Konu aktarımı | | 3 | Sosyal bilgiler programının ögeleri, | Konu aktarımı | | 4 | Güçlü Sosyal bilgiler öğretimi | Konu aktarımı | | 5 | Yapılandırmacılık, yapılandırmacı Sosyal bilgiler eğitimi, | Konu aktarımı | | 6 | Sosyal bilgiler eğitiminde etkinlik geliştirme, | Konu aktarımı | | 7 | Sosyal bilgiler öğretiminde kavram öğretimi, | Konu aktarımı | | 8 | Ara Sınav | Konu aktarımı | | 9 | Öğrenme döngüleri (Kolb,1984 Lawson,1992 Bybee, Trowbridge,2006 teorisi ) | Konu aktarımı | | 10 | Sosyal bilgilerde ölçme ve değerlendirme | Konu aktarımı | | 11 | Sosyal bilgiler programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler | Konu aktarımı | | 12 | Sosyal bilgiler programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler | Konu aktarımı | | 13 | Sosyal bilgiler programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler | Konu aktarımı | | 14 | Sosyal bilgiler programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler | Konu aktarımı | | 15 | Sosyal bilgiler programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler | Konu aktarımı | | 16 | Final Sınavı | Konu aktarımı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
MEB, (2010) İlköğretim 5.Sınıf Sosyal bilgiler Ders Kitabı Ankara MEB Yayıncılık. Yardımcı Kitaplar: • Sunal, C.S & Haas, M.E.(2005) Social Studies For Elementary And Middle Grades A Constructivist Approach Second Edition. Pearson education. • Sunal, C.S & Haas, M.E.(2012) Social Studies For Elementary And Middle Grades A Constructivist Approach 4th Edition. Pearson education. • Zarrilo, J.J.(2000). Teaching Elementary Social Studies Principles and Applications Library Of Congress in Publications Data . • Preston, R.. C. & Herman, W. L (1974). Teaching Social Studies in the Elementary School. Holt Rinehart and Winston Inc. New York. • Safran, M. (2008). Sosyal bilgiler Öğretimine Bakış: Bayram Tay & Adem ÖCAL (Ed.). Özel Öğretim Yöntemleri ile Sosyal bilgiler Öğretimi (s. 2-19). Ankara: Pegem A Yayıncılık • MEB.(2005). İlköğretim Sosyal bilgiler Ders 4-5.Sınıf Öğretim Programı ve Kılavuzu Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 8 | 3 | 24 |
Uygulama/Pratik | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|