BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S302BFen ve Teknoloji Öğretimi IIZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Fen ve Teknoloji Öğretimi-II dersinin amaçları: İlköğretim fen ve teknoloji ders programına uygun öğretim yöntemlerini uygulama yeteneği kazandırmak; İlköğretim birinci kademe ders programında yer alan öğrenme alanları, üniteler ve konular ile ilgili etkinlik geliştirme becerisi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Bilimsel süreç becerilerini geliştirir. Bir bilimsel araştırma sürecini planlar ve tüm evrelerini uygular.
2Fen ve teknoloji ile ilgili kavram yanılgılarının tespit edilmesinin ve ortadan kaldırılmasının önemini değerlendirir.
3Fen öğretiminin özel öğretim yöntemlerini uygular.
4Yapılandırıcı yaklaşımla fen ve teknoloji öğretimine uygun değerlendirme tekniklerini uygular.
5Fen ve teknoloji öğretim materyalleri tasarlar.
6Öğrenme döngülerini uygular.
7Fen ve teknoloji konularını işlerken problem çözme yöntemlerini kullanır.
8Fen ve teknoloji programının özelliklerini ve öğrenme alanlarını tanır ve öğretim amaçlı materyal geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kavram geliştirme süreçleri ve teknikleri, kavram yanılgıları ve kavramsal değişim, özel öğretim yöntemleri (probleme dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme, öğrenme döngüsü yaklaşımı, çoklu zeka kuramının fen öğretiminde kullanımı vb.), fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme: geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları, fen ve teknoloji öğretim programına ilişkin etkinlik geliştirme ve sunma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fen ve teknoloji derslerinde öğrencileri aktif kılan yöntem, teknik ve modellemelerTartışma
2Problem çözme stratejisi ve proje temelli öğrenmeGrup çalışması, görsel sunum, deney
3Bilimsel süreç becerileriGrup çalışması, görsel sunum, deney
4Fen ve teknoloji öğretiminde laboratuar kullanımıGrup çalışması, görsel sunum, deney
5Gözlem ve ders gezileriGrup çalışması, görsel sunum, deney
6Değişken belirleme ve hipotez kurmaGrup çalışması, görsel sunum, deney
7Veri toplama ve düzenlemeGrup çalışması, görsel sunum, deney
8Ara sınavGrup çalışması, görsel sunum, deney
9Veri işlemeGrup çalışması, görsel sunum, deney
10İlköğretim fen ve teknoloji programının özellikleriGrup çalışması, görsel sunum, deney
11Fen ve teknoloji öğretiminde değerlendirmeGrup çalışması, görsel sunum, deney
12Öğrenme döngüleriGrup çalışması, görsel sunum, deney
13Öğrenme döngüleri uygulama örnekleriGrup çalışması, görsel sunum, deney
14Fen öğretiminde kavram yanılgıları ve düzeltilmesiGrup çalışması, görsel sunum, deney
15Öğretim amaçlı etkinlik geliştirme ve sunmaGrup çalışması, görsel sunum, deney
16Final SınavıGrup çalışması, görsel sunum, deney
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Bahar, M. (2006) Fen Teknoloji Öğretimi. PegemA Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara 2. Çepni, S.(2007) Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık, 6. Baskı 3. Bahar, M., Aydın, F., Polat, M., Bertiz, H. (2008). Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayıncılık, 1. Baskı 4.Taşkın,Ö.(2008) Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, PegemA Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara 5.Aydoğdu,M. ve Kesercioğlu,T. (2005) İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi,Anı yayıncılık,Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma12224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Okuma10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)124
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  5           
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4    5         
ÖÇ5              
ÖÇ6              
ÖÇ7   4 5        
ÖÇ8              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek