|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S302B | Fen ve Teknoloji Öğretimi II | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Fen ve Teknoloji Öğretimi-II dersinin amaçları: İlköğretim fen ve teknoloji ders programına uygun öğretim yöntemlerini uygulama yeteneği kazandırmak; İlköğretim birinci kademe ders programında yer alan öğrenme alanları, üniteler ve konular ile ilgili etkinlik geliştirme becerisi kazandırmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bilimsel süreç becerilerini geliştirir. Bir bilimsel araştırma sürecini planlar ve tüm evrelerini uygular. | 2 | Fen ve teknoloji ile ilgili kavram yanılgılarının tespit edilmesinin ve ortadan kaldırılmasının önemini değerlendirir. | 3 | Fen öğretiminin özel öğretim yöntemlerini uygular. | 4 | Yapılandırıcı yaklaşımla fen ve teknoloji öğretimine uygun değerlendirme tekniklerini uygular. | 5 | Fen ve teknoloji öğretim materyalleri tasarlar. | 6 | Öğrenme döngülerini uygular. | 7 | Fen ve teknoloji konularını işlerken problem çözme yöntemlerini kullanır. | 8 | Fen ve teknoloji programının özelliklerini ve öğrenme alanlarını tanır ve öğretim amaçlı materyal geliştirir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kavram geliştirme süreçleri ve teknikleri, kavram yanılgıları ve kavramsal değişim, özel öğretim yöntemleri (probleme dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme, öğrenme döngüsü yaklaşımı, çoklu zeka kuramının fen öğretiminde kullanımı vb.), fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme: geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları, fen ve teknoloji öğretim programına ilişkin etkinlik geliştirme ve sunma. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Fen ve teknoloji derslerinde öğrencileri aktif kılan yöntem, teknik ve modellemeler | Tartışma | | 2 | Problem çözme stratejisi ve proje temelli öğrenme | Grup çalışması, görsel sunum, deney | | 3 | Bilimsel süreç becerileri | Grup çalışması, görsel sunum, deney | | 4 | Fen ve teknoloji öğretiminde laboratuar kullanımı | Grup çalışması, görsel sunum, deney | | 5 | Gözlem ve ders gezileri | Grup çalışması, görsel sunum, deney | | 6 | Değişken belirleme ve hipotez kurma | Grup çalışması, görsel sunum, deney | | 7 | Veri toplama ve düzenleme | Grup çalışması, görsel sunum, deney | | 8 | Ara sınav | Grup çalışması, görsel sunum, deney | | 9 | Veri işleme | Grup çalışması, görsel sunum, deney | | 10 | İlköğretim fen ve teknoloji programının özellikleri | Grup çalışması, görsel sunum, deney | | 11 | Fen ve teknoloji öğretiminde değerlendirme | Grup çalışması, görsel sunum, deney | | 12 | Öğrenme döngüleri | Grup çalışması, görsel sunum, deney | | 13 | Öğrenme döngüleri uygulama örnekleri | Grup çalışması, görsel sunum, deney | | 14 | Fen öğretiminde kavram yanılgıları ve düzeltilmesi | Grup çalışması, görsel sunum, deney | | 15 | Öğretim amaçlı etkinlik geliştirme ve sunma | Grup çalışması, görsel sunum, deney | | 16 | Final Sınavı | Grup çalışması, görsel sunum, deney | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1.Bahar, M. (2006) Fen Teknoloji Öğretimi. PegemA Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara 2. Çepni, S.(2007) Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık, 6. Baskı 3. Bahar, M., Aydın, F., Polat, M., Bertiz, H. (2008). Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayıncılık, 1. Baskı 4.Taşkın,Ö.(2008) Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, PegemA Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara 5.Aydoğdu,M. ve Kesercioğlu,T. (2005) İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi,Anı yayıncılık,Ankara | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Okuma | 10 | 3 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | 4 | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|