BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S309BÖlçme ve DeğerlendirmeZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adayı öğrencilere bir öğretmende bulunması gereken ölçme ve değerlendirme bilgisi, becerisi ve tutumu kazandırmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar bilgisi
2Ölçme araçları geliştirme becerisi
3Ölçme ve değerlendirmeye karşı olumlu tutum sergileme
4Değerlendirme ve not verme becerisi
5Ölçme ve değerlendirmede klasik ve yeni yaklaşımları uygulama becerisi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Amacı, İçeriği, Kaynaklar ve İşlenişin Tanıtımı
2Ölçme kavramını ve çeşitleri açıklanır ve örnekler verilir.
3Değerlendirme kavramı ve türleri açıklanır ve örnekler verilir.
4Ölçek çeşitleri yorumlanır ve türleri açıklanır ve örnek verilir.
5Ölçmede hata türleri yorumlanır.
6Ölçmede geçerlik ve güvenirlik arasındaki ilişkiyi açıklar.
7Ara Sınav
8Ölçme tekniklerini bütün özellikleri ile tartışır.
9Test planını hazırlar.
10Test analizlerini bilir ve test sorularının güçlük indekslerini ve ayırt ediciliklerini hesaplar
11Merkezi yığılma ölçülerinin ve merkezi dağılım ölçülerinin hesaplamalarını yapar.
12Test geliştirme tekniklerini kullanır.
13Öğrenci ürün dosyası ve performans değerlendirmenin özelliklerini tartışır.
14 Dönem boyunca işlenen konuların genel olarak değerlendirilmesi
15Yarıyıl Sonu Sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Hasan Yılmaz: Çizgi Kitabevi- Konya
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)114
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek