Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S307B | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarına sınıf yönetiminin etkili öğrenme ortamının hazırlanmasındaki etkisi ve katkısını kavratmak, etkili sınıf yönetimi için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sınıf yönetiminin boyutlarını açıklayabileceklerdir | 2 | Temel sınıf yönetimi modellerini örneklendirerek açıklayabileceklerdir | 3 | Sınıf yönetimi ve disiplin kavramı arasındaki ilişkiyi saptayabilecekler | 4 | Sınıfta etkili kurallar oluşturma ve uygulama teknikleri konusunda bilgi edinecekler | 5 | İstenmedik davranışların giderilmesi için gerekli strateji ve teknikler konusunda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler) |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sınıf Yönetimi İle İlgili Temel Kavramlar | | | 2 | Yönetim ve Sınıf Yönetimi | | | 3 | Sınıf Yönetimini Etkileyen Faktörler | | | 4 | Disiplin ve Sınıf Yönetimi | | | 5 | Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi | | | 6 | Sınıf Organizasyonu | | | 7 | İletişim | | | 8 | Motivasyon | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Sınıf İçinde Zaman Yönetimi | | | 11 | İstenmeyen Davranışların Yönetimi | | | 12 | Olumlu Öğrenmeye Ortam Oluşturma | | | 13 | Özel Grupların Yönetimi | | | 14 | Örnek Olaylar ve Çözüm Önerileri | | | 15 | Örnek Olaylar ve Çözüm Önerileri | | | 16 | Final SınavıDers içeriğinin incelenmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaya, Z. (Ed.), 2003; Sınıf Yönetimi, PegemA Yayıncılık, Ankara Çelikten, M., 2009; Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara Kıran, H. (Ed.), 2005; Etkili Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|