BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S303Bİlk Okuma ve Yazma ÖğretimiZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İlköğretim birinci sınıf öğrencilerine ve okuma-yazma bilmeyen öğrencilere, ses temelli cümle yöntemi ile okuma ve yazma öğretiminin nasıl yapılacağının/nasıl öğretileceğinin kazandırılması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Yeni İlköğretim Türkçe Dersi Programını tanır.
2Öğretim Programının temel yaklaşımını açıklar.
3İlk Okuma ve Yazma dersinde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını uygular
4İlk Okuma ve Yazma dersi programının içeriğini açıklar.
5İlk Okuma ve Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemini uygular.
6İlk okuma ve yazmaya hazırlıkta etkinlikleri planlar.
7Ses grupları, heceler, kelimeler ve cümleleri nasıl oluşturacağını ve bunları öğrencilere nasıl öğreteceğini gösterir.
8İlk Okuma ve Yazma Öğretimi dersinde ölçme ve değerlendirme ile ilgili uygulamalar hazırlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dinleme, konuşma, görsel okuma ve görsel sunu; okuma-yazma öğrenme alanları tanım ve süreçleri ile öğrenme alanları arasındaki ilişki, Türkçenin özellikleri, bu özelliklerin ilkokuma ve yazma öğretimine etkisi; ilkokuma ve yazma öğretiminin amaç ve ilkeleri, birinci sınıf öğretmeninin ve öğrencilerinin temel özellikleri; ilkokuma ve yazma öğretiminde verimsizlik-başarısızlık nedenleri, ilkokuma ve yazma öğretiminde kullanılan araç-gereçler(özellik ve etkileri, bu araçların seçimi, oluşturulması ve kullanımı); ilkokuma ve yazma öğretiminde uygulanan yöntemler (tanımları, özellikleri, sınıflandırılması, uygulamaları, yöntemlerin üstünlük ve sınırlılıkları); ses temelli cümle yöntemi( tanımı, ilkeleri, özellikleri, aşamaları ve uygulaması), ses temelli cümle yönteminin aşamaları doğrultusunda okuma ve yazma öğretimi uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrencilerle tanışma, öğretim programının dağıtımı ve dersin tanımı, hedefleri, kazanımları, içeriği, yöntemler, kaynaklar ve değerlendirme yönlerinden öğrencilerin genel olarak bilgilendirilmesinin sağlanması.
2İlköğretim programlarının değerlendirilmesi
3İlköğretim programında İlk okuma-yazma öğretimi
4Okumaya giriş (Okumanın Prensipleri), Okuma ve yazmanın temel amaçları
5Okuma yaklaşımları
6Okumaya hazır oluşlukla ilgili faktörler
7Okuma ve yazma içerisinde kavram alanları(okuma Stratejileri-yazı yazma süreci ve yazılı ürünler)
8Okuma yazma ve dil gelişiminde ailenin rolü
9Yazma (neden bitişik eğik yazı, bitişik eğik yazı öğretimi), yazmaya etki eden unsurlar
10Ara sınav
11Okuma yazma yöntemleri, ilk okuma yazmaya hazırlık, ilk okuma ve yazmaya başlama
12Okuma yazma öğretimi uygulamaları
13Kelime öğrenme, Kelime dağarcığını geliştirme yolları
14Ölçme ve değerlendirme
15Ölçme ve değerlendirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi, Hayati AKYOL, Pegem A Yayıncılık, Ankara: 2011 Yardımcı Kitaplar: İlkokuma ve Yazma Öğretimi, Cavit Binbaşıoğlu, Nobel Yay. Ankara: 2004
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Bireysel Çalışma12112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12222
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13232
Okuma13113
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
ÖÇ6              
ÖÇ7              
ÖÇ8              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek