|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S303B | İlk Okuma ve Yazma Öğretimi | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | İlköğretim birinci sınıf öğrencilerine ve okuma-yazma bilmeyen öğrencilere, ses temelli cümle yöntemi ile okuma ve yazma öğretiminin nasıl yapılacağının/nasıl öğretileceğinin kazandırılması. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yeni İlköğretim Türkçe Dersi Programını tanır. | 2 | Öğretim Programının temel yaklaşımını açıklar. | 3 | İlk Okuma ve Yazma dersinde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını uygular | 4 | İlk Okuma ve Yazma dersi programının içeriğini açıklar. | 5 | İlk Okuma ve Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemini uygular. | 6 | İlk okuma ve yazmaya hazırlıkta etkinlikleri planlar. | 7 | Ses grupları, heceler, kelimeler ve cümleleri nasıl oluşturacağını ve bunları öğrencilere nasıl öğreteceğini gösterir. | 8 | İlk Okuma ve Yazma Öğretimi dersinde ölçme ve değerlendirme ile ilgili uygulamalar hazırlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dinleme, konuşma, görsel okuma ve görsel sunu; okuma-yazma öğrenme alanları tanım ve süreçleri ile öğrenme alanları arasındaki ilişki, Türkçenin özellikleri, bu özelliklerin ilkokuma ve yazma öğretimine etkisi; ilkokuma ve yazma öğretiminin amaç ve ilkeleri, birinci sınıf öğretmeninin ve öğrencilerinin temel özellikleri; ilkokuma ve yazma öğretiminde verimsizlik-başarısızlık nedenleri, ilkokuma ve yazma öğretiminde kullanılan araç-gereçler(özellik ve etkileri, bu araçların seçimi, oluşturulması ve kullanımı); ilkokuma ve yazma öğretiminde uygulanan yöntemler (tanımları, özellikleri, sınıflandırılması, uygulamaları, yöntemlerin üstünlük ve sınırlılıkları); ses temelli cümle yöntemi( tanımı, ilkeleri, özellikleri, aşamaları ve uygulaması), ses temelli cümle yönteminin aşamaları doğrultusunda okuma ve yazma öğretimi uygulamaları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Öğrencilerle tanışma, öğretim programının dağıtımı ve dersin tanımı, hedefleri, kazanımları, içeriği, yöntemler, kaynaklar ve değerlendirme yönlerinden öğrencilerin genel olarak bilgilendirilmesinin sağlanması. | | | 2 | İlköğretim programlarının değerlendirilmesi | | | 3 | İlköğretim programında İlk okuma-yazma öğretimi | | | 4 | Okumaya giriş (Okumanın Prensipleri), Okuma ve yazmanın temel amaçları | | | 5 | Okuma yaklaşımları | | | 6 | Okumaya hazır oluşlukla ilgili faktörler | | | 7 | Okuma ve yazma içerisinde kavram alanları(okuma Stratejileri-yazı yazma süreci ve yazılı ürünler) | | | 8 | Okuma yazma ve dil gelişiminde ailenin rolü | | | 9 | Yazma (neden bitişik eğik yazı, bitişik eğik yazı öğretimi), yazmaya etki eden unsurlar | | | 10 | Ara sınav | | | 11 | Okuma yazma yöntemleri, ilk okuma yazmaya hazırlık, ilk okuma ve yazmaya başlama | | | 12 | Okuma yazma öğretimi uygulamaları | | | 13 | Kelime öğrenme, Kelime dağarcığını geliştirme yolları | | | 14 | Ölçme ve değerlendirme | | | 15 | Ölçme ve değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Kitabı: Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi, Hayati AKYOL, Pegem A Yayıncılık, Ankara: 2011 Yardımcı Kitaplar: İlkokuma ve Yazma Öğretimi, Cavit Binbaşıoğlu, Nobel Yay. Ankara: 2004 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 3 | 39 | Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 32 | 32 | Okuma | 13 | 1 | 13 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|