Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S301B | Fen ve Teknoloji Öğretimi I | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Fen ve Teknoloji eğitiminin amacını, İlköğretim Fen ve Teknoloji Programı’nın özellikleri ve bu program doğrultusunda uygulanabilecek öğrenme-öğretme süreçlerini ve ölçme değerlendirme tekniklerini kavratmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilim, ilim, fen, sözdebilim kavramlarını tanımlayabilme ve bilimin doğasını ve bilimsel yöntemleri açıklayabilme | 2 | Fen eğitiminin ülkemizdeki ve dünyadaki tarihsel gelişimini açıklayabilme | 3 | İlköğretim fen ve teknoloji programı’nı tanıma ve özelliklerini söyleyebilme | 4 | Fen teknoloji toplum ilişkisini ve fen okuryazarlığını açıklayabilme ve bilimsel süreç becerilerini açıklayabilme ve belirleyebilme | 5 | Öğrenme kuramlarının ve fen öğretimindeki yerinin farkında olma | 6 | Fen öğretiminde laboratuar çalışmalarının önemini açıklayabilme, deney tekniği ve türlerini uygulayabilme | 7 | Aktif öğrenmeyi sağlayan yöntem teknik ve modellemeleri açıklayabilme | 8 | Fen eğitiminde uygulanabilecek ölçme ve değerlendirme tekniklerini tanıma ve uygulayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fen bilimleri ile ilgili temel kavramlar, bilimin doğası, üstbiliş, fen öğretiminin Türkiye ve dünya’daki tarihsel gelişimi, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, fen teknoloji toplum ilişkisi ve fen okuryazarlığı, bilimsel süreç becerileri, fen eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri, fen eğitiminde ölçme ve değerlendirme teknikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilim ve sözde bilim kavramları | | | 2 | Bilimin doğası, metabiliş, bilimsel yöntemler | | | 3 | Bilim-teknoloji-toplum ilişkisi ve bilimsel okuryazarlık ve boyutları | | | 4 | Türkiye'de ve dünyada fen eğitiminin tarihsel gelişimi | | | 5 | İlköğretim fen ve teknoloji programını tanımak | | | 6 | Bilimsel süreç becerileri | | | 7 | Yapılandırmacı öğrenme modeli ve fen eğitiminde uygulamaları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Çoklu zeka kuramı ve bu kuramın özellikleri | | | 10 | İşbirlikli öğrenme ve fen eğitiminde uygulamalar | | | 11 | Project based learning and applications in science education | | | 12 | Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme ve örnek uygulamaları | | | 13 | Fen eğitiminde laboratuar çalışmaları | | | 14 | Fen eğitiminde deneyler, deney türleri ve deney uygulamaları | | | 15 | Tekniklerin ölçülmesi ve değerlendirilmesi ve bu tekniğin örnekleme uygulamaları | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bahar, M. (2006) Fen Teknoloji Öğretimi. PegemA Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara 2. Çepni, S.(2007) Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık, 6. Baskı 3. Bahar, M., Aydın, F., Polat, M., Bertiz, H. (2008). Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayıncılık, 1. Baskı 4.Taşkın,Ö.(2008) Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, PegemA Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara 5.Aydoğdu,M. ve Kesercioğlu,T. (2005) İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi,Anı yayıncılık,Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Gözlem | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 20 | 3 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | 5 | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|