BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S301BFen ve Teknoloji Öğretimi IZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Fen ve Teknoloji eğitiminin amacını, İlköğretim Fen ve Teknoloji Programı’nın özellikleri ve bu program doğrultusunda uygulanabilecek öğrenme-öğretme süreçlerini ve ölçme değerlendirme tekniklerini kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Bilim, ilim, fen, sözdebilim kavramlarını tanımlayabilme ve bilimin doğasını ve bilimsel yöntemleri açıklayabilme
2Fen eğitiminin ülkemizdeki ve dünyadaki tarihsel gelişimini açıklayabilme
3İlköğretim fen ve teknoloji programı’nı tanıma ve özelliklerini söyleyebilme
4Fen teknoloji toplum ilişkisini ve fen okuryazarlığını açıklayabilme ve bilimsel süreç becerilerini açıklayabilme ve belirleyebilme
5Öğrenme kuramlarının ve fen öğretimindeki yerinin farkında olma
6Fen öğretiminde laboratuar çalışmalarının önemini açıklayabilme, deney tekniği ve türlerini uygulayabilme
7Aktif öğrenmeyi sağlayan yöntem teknik ve modellemeleri açıklayabilme
8Fen eğitiminde uygulanabilecek ölçme ve değerlendirme tekniklerini tanıma ve uygulayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fen bilimleri ile ilgili temel kavramlar, bilimin doğası, üstbiliş, fen öğretiminin Türkiye ve dünya’daki tarihsel gelişimi, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, fen teknoloji toplum ilişkisi ve fen okuryazarlığı, bilimsel süreç becerileri, fen eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri, fen eğitiminde ölçme ve değerlendirme teknikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilim ve sözde bilim kavramları
2Bilimin doğası, metabiliş, bilimsel yöntemler
3Bilim-teknoloji-toplum ilişkisi ve bilimsel okuryazarlık ve boyutları
4Türkiye'de ve dünyada fen eğitiminin tarihsel gelişimi
5İlköğretim fen ve teknoloji programını tanımak
6Bilimsel süreç becerileri
7Yapılandırmacı öğrenme modeli ve fen eğitiminde uygulamaları
8Ara sınav
9Çoklu zeka kuramı ve bu kuramın özellikleri
10İşbirlikli öğrenme ve fen eğitiminde uygulamalar
11Project based learning and applications in science education
12Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme ve örnek uygulamaları
13Fen eğitiminde laboratuar çalışmaları
14Fen eğitiminde deneyler, deney türleri ve deney uygulamaları
15Tekniklerin ölçülmesi ve değerlendirilmesi ve bu tekniğin örnekleme uygulamaları
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bahar, M. (2006) Fen Teknoloji Öğretimi. PegemA Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara 2. Çepni, S.(2007) Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık, 6. Baskı 3. Bahar, M., Aydın, F., Polat, M., Bertiz, H. (2008). Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayıncılık, 1. Baskı 4.Taşkın,Ö.(2008) Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, PegemA Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara 5.Aydoğdu,M. ve Kesercioğlu,T. (2005) İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi,Anı yayıncılık,Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Gözlem14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma133
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma133
Okuma20360
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  2           
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5   5          
ÖÇ6              
ÖÇ7              
ÖÇ8    5         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek