|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S214B | Güzel Yazı Teknikleri | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına güzel yazı yazma yöntem ve tekniklerini kavratmak, mesleğinde kullanacağı yazı öğretimi konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmak, okunaklı ve dekoratif yazılar yazabilme becerisi geliştirmektir.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1. kurallarına uygun olarak okunaklı, işlek, hızlı güzel ve bitişik eğik yazabilecek | 2 | 2. yazıda kullanılan araç-gereçleri tanıyabilecek | 3 | 3. yazı araç ve gereçlerini amaca uygun kullanabilme becerisi geliştirebilecek | 4 | 4. yazı araç ve gereçlerini amaca uygun kullanabilme becerisi geliştirebilecek | 5 | 5. yazıda blok düzenleme bilgi ve becerisi kazanabilecek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yazı kavramı, şeklen güzel yazma yöntem ve teknikleri, büyük temel harfler, küçük temel harfler; eğik büyük yazı harfleri ve yazılış yönleri, bitişik eğik yazı küçük harfleri ve yazılış yönleri, rakam ve işaretlerin yazılışı, büyük ve küçük temel harflerle bitişik, dik ve eğik el yazısı, dik ve eğik el yazısıyla metinler oluşturma, çeşitli dekoratif, antik vb. yazılar, uygulama çalışmaları, düzgün ve okunaklı yazı uygulamaları.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yazı Nedir? Tarihçesi, Türklerde Yazının Gelişimi, Yazıda Kullanılacak Araç ve Gerecin Tanıtımı | | | 2 | Çizgi alıştırmalarının yapılması, Espas bilgisi ve uygulayabilme yetisi | | | 3 | Dik, temel, büyük ve küçük harfleri yazabilme becerisi | | | 4 | Dik, temel, büyük ve küçük harfleri kullanılarak kompozisyon çalışmaları | | | 5 | Eğik, temel, büyük ve küçük harfleri yazabilme becerisi | | | 6 | Eğik, temel, büyük ve küçük harfleri kullanılarak kompozisyon çalışmaları | | | 7 | Bitişik, eğik, büyük harfleri yazabilme becerisi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Bitişik, eğik yazıyla kompozisyon çalışmaları | | | 10 | Dekoratif yazı karakterleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi ve Dekoratif yazı uygulama çalışmaları | | | 11 | Kesik uç ile güzel yazı yazabilme becerisi | | | 12 | Divit ile güzel yazı yazabilme becerisi | | | 13 | Kenar süsü uygulamaları yapabilme becerisi | | | 14 | Kompozisyon çalışmaları | | | 15 | Kompozisyon çalışmaları | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Kazım Artut/ Hakan Demir, Güzel Yazı Teknikleri ve Öğretimi, Anı Yay. 2. Mehmet TURGUT, Yazı Dersi Alıştırma Kitabı, Bilgi-Başarı Yay. 3. Murat ÜNVER, Kaligrafi (Güzel Yazı Sanatı), Asil Yayın Dağıtım. 4. Robert SHAW, Yazı Yazma Tekniği ve Yazı Örnekleri, İnkılap Yay. 5. Tülin Çiçek, Güzel Yazı Teknikleri ve Öğretimi, Ezgi Kitabevi.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Quiz | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|