BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S210BBeden Eğt. ve Oyun ÖğretimiZorunlu242
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarına ilköğretim Beden Eğitimi Programını tanıtmak, Beden Eğitimi programının uygulamasına yönelik temel strateji ve yöntem bilgisi kazandırmak, 1-4 düzeyinde öğretebilecekleri oyunları ve öğretme yöntemlerini kazandırmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Seviyeye uygun eğitsel oyunları seçer ve öğretir.
2Seviyeye uygun eğitsel oyunları seçer ve yönetir.
3Eğitsel oyun sırasında disiplini sağlar.
4Seviyeye uygun eğitsel oyun içerisinde çeşitleme yapabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Oyun kavramı-oyunun doğuşu gelişimi. Oyunun tanımı, yapısal özellikleri. Oyunun çocuk gelişimine etkileri.(psikolojik,sosyolojik,bilişsel,duyuşsal ve psikomotor gelişim üzerine etkileri) Eğitimde oyunun kullanılması. Eğitsel oyunların sınıflandırılması. Eğitsel oyunların motorik özelliklere etkisi. Oyunun planlanması ve oyun seçimi. Spor eğitiminde ve disiplinler arası eğitimde eğitsel oyun. Oyunun yönetimi ve liderlik. Oyunun öğretimi. Oyunun çeşitlendirilmesi. Oyunda disiplin,ödül ve ceza. Dikkat geliştirici,kuvvet geliştirici,dayanıklılık geliştirici,sürat geliştirici,koordinasyon geliştirici oyunlar. Sınıf içi ve dışı uygulamalar.(Örnek çalışmalar) Sınıf içi ve dışı uygulamalar.(Örnek çalışmalar) Eğitsel oyunlarda değerlendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Oyun kavramı-oyunun doğuşu gelişimi.
2Oyunun tanımı, yapısal özellikleri.
3Oyunun çocuk gelişimine etkileri.(psikolojik,sosyolojik,bilişsel,duyuşsal ve psikomotor gelişim üzerine etkileri)
4Eğitimde oyunun kullanılması.
5Eğitsel oyunların sınıflandırılması.
6Eğitsel oyunların motorik özelliklere etkisi.
7Oyunun planlanması ve oyun seçimi.
8Spor eğitiminde ve disiplinler arası eğitimde eğitsel oyun.
9Oyunun yönetimi ve liderlik.
10Oyunun öğretimi.
11Oyunun çeşitlendirilmesi.
12Oyunda disiplin,ödül ve ceza.
13Dikkat geliştirici,kuvvet geliştirici,dayanıklılık geliştirici,sürat geliştirici,koordinasyon geliştirici oyunlar.
14Sınıf içi ve dışı uygulamalar.(Örnek çalışmalar)
15Sınıf içi ve dışı uygulamalar.(Örnek çalışmalar)
16Eğitsel oyunlarda değerlendirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-HAZAR Muhsin(2000)Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları,Ankara. 2-Onay Caner(2008)Çoklu Zeka Kuramına Göre Oyunla Eğitim,Nobel Yayınevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma248
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2612
Okuma236
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1     2        
ÖÇ2     3        
ÖÇ3     2        
ÖÇ4     1        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek