Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S210B | Beden Eğt. ve Oyun Öğretimi | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarına ilköğretim Beden Eğitimi Programını tanıtmak, Beden Eğitimi programının uygulamasına yönelik temel strateji ve yöntem bilgisi kazandırmak, 1-4 düzeyinde öğretebilecekleri oyunları ve öğretme yöntemlerini kazandırmak
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Seviyeye uygun eğitsel oyunları seçer ve öğretir. | 2 | Seviyeye uygun eğitsel oyunları seçer ve yönetir. | 3 | Eğitsel oyun sırasında disiplini sağlar. | 4 | Seviyeye uygun eğitsel oyun içerisinde çeşitleme yapabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Oyun kavramı-oyunun doğuşu gelişimi. Oyunun tanımı, yapısal özellikleri. Oyunun çocuk gelişimine etkileri.(psikolojik,sosyolojik,bilişsel,duyuşsal ve psikomotor gelişim üzerine etkileri) Eğitimde oyunun kullanılması. Eğitsel oyunların sınıflandırılması. Eğitsel oyunların motorik özelliklere etkisi. Oyunun planlanması ve oyun seçimi. Spor eğitiminde ve disiplinler arası eğitimde eğitsel oyun. Oyunun yönetimi ve liderlik. Oyunun öğretimi. Oyunun çeşitlendirilmesi. Oyunda disiplin,ödül ve ceza. Dikkat geliştirici,kuvvet geliştirici,dayanıklılık geliştirici,sürat geliştirici,koordinasyon geliştirici oyunlar. Sınıf içi ve dışı uygulamalar.(Örnek çalışmalar) Sınıf içi ve dışı uygulamalar.(Örnek çalışmalar) Eğitsel oyunlarda değerlendirme.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Oyun kavramı-oyunun doğuşu gelişimi. | | | 2 | Oyunun tanımı, yapısal özellikleri. | | | 3 | Oyunun çocuk gelişimine etkileri.(psikolojik,sosyolojik,bilişsel,duyuşsal ve psikomotor gelişim üzerine etkileri) | | | 4 | Eğitimde oyunun kullanılması. | | | 5 | Eğitsel oyunların sınıflandırılması. | | | 6 | Eğitsel oyunların motorik özelliklere etkisi. | | | 7 | Oyunun planlanması ve oyun seçimi. | | | 8 | Spor eğitiminde ve disiplinler arası eğitimde eğitsel oyun. | | | 9 | Oyunun yönetimi ve liderlik. | | | 10 | Oyunun öğretimi. | | | 11 | Oyunun çeşitlendirilmesi. | | | 12 | Oyunda disiplin,ödül ve ceza. | | | 13 | Dikkat geliştirici,kuvvet geliştirici,dayanıklılık geliştirici,sürat geliştirici,koordinasyon geliştirici oyunlar. | | | 14 | Sınıf içi ve dışı uygulamalar.(Örnek çalışmalar) | | | 15 | Sınıf içi ve dışı uygulamalar.(Örnek çalışmalar) | | | 16 | Eğitsel oyunlarda değerlendirme. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1-HAZAR Muhsin(2000)Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları,Ankara. 2-Onay Caner(2008)Çoklu Zeka Kuramına Göre Oyunla Eğitim,Nobel Yayınevi.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Okuma | 2 | 3 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|