Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S208B | Fen ve Teknoloji Lab.Uyg. II | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarına laboratuar yöntemini kullanarak ders anlatma, deney tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Grupla çalışma becerisi geliştirir. | 2 | Alanına yönelik deney düzenekleri hazırlar. | 3 | Fen laboratuarındaki deney araçlarını tanır. | 4 | Fen ile ilgili deneyler tasarlar. | 5 | Fen ile ilgili deneyleri başarıyla uygular |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İlköğretim I. kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deney sonuçlarının değerlendirilmesi). Deney çalışma yaprakları ve deney raporu hazırlama. Basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri, grup çalışmaları
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İlköğretim I. kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deney sonuçlarının değerlendirilmesi). | | | 2 | İlköğretim I. kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deney sonuçlarının değerlendirilmesi). | | | 3 | İlköğretim I. kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deney sonuçlarının değerlendirilmesi). | | | 4 | İlköğretim I. kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deney sonuçlarının değerlendirilmesi). | | | 5 | İlköğretim I. kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deney sonuçlarının değerlendirilmesi). | | | 6 | İlköğretim I. kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deney sonuçlarının değerlendirilmesi). | | | 7 | İlköğretim I. kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deney sonuçlarının değerlendirilmesi). | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Deney çalışma yaprakları ve deney raporu hazırlama | | | 10 | Basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri, grup çalışmaları | | | 11 | Basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri, grup çalışmaları | | | 12 | Basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri, grup çalışmaları | | | 13 | Basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri, grup çalışmaları | | | 14 | Basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri, grup çalışmaları | | | 15 | Basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri, grup çalışmaları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı: Bahar vd. (2011). Fen Öğretim Lab. Uygulamaları. Pegem Yayıncılık Yardımcı Kitaplar: 1.Özmen, H. ve N.Yiğit (2005) Fen Bilgisi Öğretiminde Laboratuar Kullanımı, Ankara: Anı Yayıncılık 2.Turgut, M. F. ve diğ. (1997) Fen Bilgisi Öğretimi YÖK/DB-MEGP, Ankara 3.Yaşar, Ş. ve diğ. (1998) Fen Bilgisi Öğretimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 31 | 31 |
Okuma | 30 | 1 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|