Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S209B | Beden Eğitimi ve Oyun Öğrt. | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği lisans programına devam eden öğrencilere ilkokul müfredatında yer alan Beden eğitimi ve oyun öğretimi dersi ile ilgili temel bilgileri kazandırmak, ilkokulda gerek fiziksel aktivite gerekse eğitsel oyun kullanımında dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında farkındalık oluşturmak ve aday öğretmenlere öğrencilerine öğretebilecekleri oyunları öğretmektir. Bununla birlikte derste kullanılabilecek strateji ve tekniklerin öğretilmesi de amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Beden eğitiminin sağlığımız açısından önemi açıklar | 2 | Sağlık ve beden eğitimi arasındaki ilişkileri saptar/örneklendirir | 3 | Oyunun çocukların motor gelişimine katkılarını açıklar | 4 | Günlük yaşantıda yapılan egzersizleri açıklar | 5 | Spor ve sosyal hayat arasında ilişki kurar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Oyun nedir? oyunun temel özellikleri nelerdir? Oyunun özellikle ilkokul çağı öğrencileri için önemi. Oyunun gelişim alanları üzerindeki etkileri. İlkokul eğitiminde oyunların kullanımı. Eğitsel oyun türleri ve özellikleri. Oyun seçimi ve planlama. Eğitsel oyunların spor ve disiplinler arası eğitimdeki yeri ve önemi. Liderlik ve oyun yönetimi. Oyun öğretimi. Oyunun çeşitlendirilmesi. Oyunda disiplinin rolü. Oyunlarda ödül ve ceza kullanımı. Dikkat, kuvvet ,dayanıklılık geliştirici oyunlar ve temel özellikleri. Sürat, koordinasyon geliştiren oyunların temel özellikleri. Oyun uygulamaları. Beden eğitimi ve oyun öğretimi dersinde ölçme ve değerlendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Oyun kavramı-oyunun doğuşu gelişimi. | | | 2 | Oyunun tanımı, yapısal özellikleri. | | | 3 | Oyunun çocuk gelişimine etkileri.(psikolojik,sosyolojik,bilişsel,duyuşsal ve psikomotor gelişim üzerine etkileri) | | | 4 | Eğitimde oyunun kullanılması. | | | 5 | Eğitsel oyunların sınıflandırılması. | | | 6 | Eğitsel oyunların motorik özelliklere etkisi. | | | 7 | Oyunun planlanması ve oyun seçimi. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Oyunun yönetimi ve liderlik. | | | 10 | Oyunun öğretimi. | | | 11 | Oyunun çeşitlendirilmesi. | | | 12 | Oyunda disiplin,ödül ve ceza. | | | 13 | Dikkat geliştirici,kuvvet geliştirici,dayanıklılık geliştirici,sürat geliştirici,koordinasyon geliştirici oyunlar. | | | 14 | Sınıf içi ve dışı uygulamalar.(Örnek çalışmalar) | | | 15 | Sınıf içi ve dışı uygulamalar.(Örnek çalışmalar) | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi. Onur Kurtuluş Kara. Eğiten kitap.
2-Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Muhsin Hazar. Tutibay Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 9 | 1 | 9 |
Performans | 3 | 2 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 5 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 5 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 1 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 5 | 1 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|