BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S209BBeden Eğitimi ve Oyun Öğrt.Zorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği lisans programına devam eden öğrencilere ilkokul müfredatında yer alan Beden eğitimi ve oyun öğretimi dersi ile ilgili temel bilgileri kazandırmak, ilkokulda gerek fiziksel aktivite gerekse eğitsel oyun kullanımında dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında farkındalık oluşturmak ve aday öğretmenlere öğrencilerine öğretebilecekleri oyunları öğretmektir. Bununla birlikte derste kullanılabilecek strateji ve tekniklerin öğretilmesi de amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA
Öğrenme Çıktıları
1Beden eğitiminin sağlığımız açısından önemi açıklar
2Sağlık ve beden eğitimi arasındaki ilişkileri saptar/örneklendirir
3Oyunun çocukların motor gelişimine katkılarını açıklar
4Günlük yaşantıda yapılan egzersizleri açıklar
5Spor ve sosyal hayat arasında ilişki kurar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Oyun nedir? oyunun temel özellikleri nelerdir? Oyunun özellikle ilkokul çağı öğrencileri için önemi. Oyunun gelişim alanları üzerindeki etkileri. İlkokul eğitiminde oyunların kullanımı. Eğitsel oyun türleri ve özellikleri. Oyun seçimi ve planlama. Eğitsel oyunların spor ve disiplinler arası eğitimdeki yeri ve önemi. Liderlik ve oyun yönetimi. Oyun öğretimi. Oyunun çeşitlendirilmesi. Oyunda disiplinin rolü. Oyunlarda ödül ve ceza kullanımı. Dikkat, kuvvet ,dayanıklılık geliştirici oyunlar ve temel özellikleri. Sürat, koordinasyon geliştiren oyunların temel özellikleri. Oyun uygulamaları. Beden eğitimi ve oyun öğretimi dersinde ölçme ve değerlendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Oyun kavramı-oyunun doğuşu gelişimi.
2Oyunun tanımı, yapısal özellikleri.
3Oyunun çocuk gelişimine etkileri.(psikolojik,sosyolojik,bilişsel,duyuşsal ve psikomotor gelişim üzerine etkileri)
4Eğitimde oyunun kullanılması.
5Eğitsel oyunların sınıflandırılması.
6Eğitsel oyunların motorik özelliklere etkisi.
7Oyunun planlanması ve oyun seçimi.
8Ara sınav
9Oyunun yönetimi ve liderlik.
10Oyunun öğretimi.
11Oyunun çeşitlendirilmesi.
12Oyunda disiplin,ödül ve ceza.
13Dikkat geliştirici,kuvvet geliştirici,dayanıklılık geliştirici,sürat geliştirici,koordinasyon geliştirici oyunlar.
14Sınıf içi ve dışı uygulamalar.(Örnek çalışmalar)
15Sınıf içi ve dışı uygulamalar.(Örnek çalışmalar)
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi. Onur Kurtuluş Kara. Eğiten kitap. 2-Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Muhsin Hazar. Tutibay Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Tartışma122
Takım/Grup Çalışması212
Bireysel Çalışma236
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2510
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma919
Performans326
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1155        
ÖÇ2  1511        
ÖÇ3  1115        
ÖÇ4  1515        
ÖÇ5  1111        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek