Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S207B | Fen ve Teknoloji Lab.Uyg. I | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarına laboratuar yöntemini kullanarak ders anlatma, deney tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Laboratuar yaklaşımlarını (Tümevarım, tümdengelim, bilimsel süreç becerisi, teknik beceriler) kavrama. | 2 | Deney tasarlama ve uygulama becerisini kazanma. | 3 | Laboratuar yöntem ve yaklaşımlarını temel alarak mikro öğretim gerçekleştirme. | 4 | Deney türlerinden haberdar olma. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fen ve Teknoloji öğretiminde laboratuarının önemi ve amacı, Yapılandırmacı yaklaşım ve laboratuar çalışmaları, laboratuarda güvenlik. Bilimsel yöntem, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları, deney çeşitleri. İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi).
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fen ve Teknoloji öğretiminde laboratuarının önemi ve amacı | | | 2 | Yapılandırmacı yaklaşım ve laboratuar çalışmaları laboratuarda güvenlik. | | | 3 | Bilimsel yöntem, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları, deney çeşitleri | | | 4 | İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi) | | | 5 | İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi) | | | 6 | İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi) | | | 7 | İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi) | | | 8 | İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi) | | | 9 | Arasınav | | | 10 | İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi) | | | 11 | İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi) | | | 12 | İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi) | | | 13 | İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi) | | | 14 | İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi) | | | 15 | İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi) | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı: Bahar vd. (2011). Fen Öğretim Lab. Uygulamaları. Pegem Yayıncılık Yardımcı Kitaplar: 1. Aydoğdu M. vd., 2005; Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları, Öğreti Yayıncılık, Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Okuma | 20 | 2 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 2 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 2 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|