BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S207BFen ve Teknoloji Lab.Uyg. IZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarına laboratuar yöntemini kullanarak ders anlatma, deney tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Laboratuar yaklaşımlarını (Tümevarım, tümdengelim, bilimsel süreç becerisi, teknik beceriler) kavrama.
2Deney tasarlama ve uygulama becerisini kazanma.
3Laboratuar yöntem ve yaklaşımlarını temel alarak mikro öğretim gerçekleştirme.
4Deney türlerinden haberdar olma.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fen ve Teknoloji öğretiminde laboratuarının önemi ve amacı, Yapılandırmacı yaklaşım ve laboratuar çalışmaları, laboratuarda güvenlik. Bilimsel yöntem, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları, deney çeşitleri. İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi).
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fen ve Teknoloji öğretiminde laboratuarının önemi ve amacı
2Yapılandırmacı yaklaşım ve laboratuar çalışmaları laboratuarda güvenlik.
3Bilimsel yöntem, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları, deney çeşitleri
4İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi)
5İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi)
6İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi)
7İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi)
8İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi)
9Arasınav
10İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi)
11İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi)
12İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi)
13İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi)
14İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi)
15İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi)
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Bahar vd. (2011). Fen Öğretim Lab. Uygulamaları. Pegem Yayıncılık Yardımcı Kitaplar: 1. Aydoğdu M. vd., 2005; Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları, Öğreti Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Laboratuvar14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11616
Okuma20240
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)144
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1111        
ÖÇ2  1111        
ÖÇ3  1122        
ÖÇ4  2111        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek