Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S205B | Müzik | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarına müziğin çocuğun gelişimindeki yeri ve önemini kavratmak, bu konuda müzikle ilgili genel bilgilerini kazandırmak, basit bir çalgı aleti çalma ve nota okuma becerisi kazandırmak, ilköğretim düzeyinde öğretebileceği şarkı dağarcığı geliştirmek
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitimde müziğin yeri ve önemini kavrar | 2 | Müziğin çocuğun gelişimine katkılarını değerlendirir | 3 | Bu dersin sonunda basit bir müzik enstrümanı (blok flüt) çalma becerisi geliştirir | 4 | Nota okuma bilgisi ve solfej yapabilme bilgi ve becerisi kazanır | 5 | İlköğretimde öğreteceği şarkı dağarcığı geliştirir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Müziğin temel bileşenleri, temel müzik bilgileri; nota bilgisi, müzikte aralık kavramı, müzikte ritm kavramı, şarkı dağarcığı oluşturulması; Türkiye’de ve dünyada müzik tür ve biçimleri; geleneksel müzikten çağdaş müziğe geçiş, çalgı öğretimi, toplu çalma ve söyleme, eğitimde müziğin rolü, yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitme.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Müziğin temel bileşenleri, | | | 2 | Temel müzik bilgileri | | | 3 | Nota bilgisi | | | 4 | Müzikte aralık kavramı | | | 5 | Müzikte ritm kavramı | | | 6 | Şarkı dağarcığı oluşturulması | | | 7 | Türkiye’de ve dünyada müzik tür ve biçimleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Geleneksel müzikten çağdaş müziğe geçiş | | | 10 | Çalgı öğretimi | | | 11 | Toplu çalma ve söyleme | | | 12 | Toplu çalma ve söyleme | | | 13 | Toplu çalma ve söyleme | | | 14 | Eğitimde müziğin rolü | | | 15 | Yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı: Özgül, İlhan, Müzik Eğitimi ve Öğretimi Yardımcı Kitaplar: • Acay, Sefai, Mavi Biye- Ezgi yumağı • Akbaş, Salih, Müzik-I
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 1 | 2 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|