|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S112B | Türkçe II: Sözlü Anlatım | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrenciye dili kullanma becerisi kazandırmak ve gündelik hayatta karşılaşacağı iletişim problemlerinde dil, kültür ve edebiyat bilgisini kullanabilme yetisini sağlamak
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Assist. Prof. Dr. Bora BAYRAM | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1. Türk dilinin kurallarını öğretir. | 2 | 2. Dili günlük hayatta etkin kullanabilmeyi öğrenir. | 3 | 3. Hitabet konusunda kendisine güven duymayı öğretir. | 4 | 4. Edebî türleri tanıtır | 5 | 5. İletişimi güçlendirir. | 6 | 6. Okuma sevgisi, alışkanlığı kazandırır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Anlam bilgisi Anlam bilgisi uygulamaları Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar ve uygulamalar Olay yazıları, düşünce yazıları ve uygulamaları Sözlü kompozisyon türleri Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma türleri ve uygulamaları Edebiyat bilimi ve edebiyat sosyolojisi uygulamaları Ara sınav Edebiyat tarihi incelemeleri Güzel konuşma ve yazma kuralları Güzel konuşma ve yazma uygulamaları Edebî tür bilgisi Edebî türlerle ilgili retorik uygulaması Edebî türlerle ilgili retorik uygulaması
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sözlü dilin ve Sözlü iletişimin temel özellikleri, sözlü anlatımla ilgili temel kavramlar | | | 2 | Konuşma becerisinin temel özellikleri( doğal dili ve beden dilini kullanma), iyi bir konuşmanın temel özellikleri | | | 3 | Hazırlıksız ve Hazırlıklı Konuşma, Hazırlıklı Konuşmanın Aşamaları. | | | 4 | Konuşmada amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi. | | | 5 | Konuşmada planlama, konuşma metni yazma, Konuşmanın sunuluşu. | | | 6 | Konuşma Türleri(Karşılıklı konuşmalar, Söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama). | | | 7 | Konuşma Türleri (Yılbaşı, doğum, ölüm, bayram vb. önemli bir olay hakkında konuşma) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Konuşma Türleri (yol tarif etme, telefonla görüşme ,iş isteme, biriyle görüşme) | | | 10 | Konuşma Türleri (görüşme/röportaj yapma, radyo ve tv konuşmaları yapma). | | | 11 | Konuşma Türleri (değişik kültür sanat programlarına konuşmacı olarak katılma vb). | | | 12 | Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar. | | | 13 | Konuşma ölçeği geliştirme çalışmaları. | | | 14 | Sözlü anlatım uygulamaları (konuşma metinlerini inceleme ve metinler üzerinde çalışma) | | | 15 | Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme, sözlü anlatımla ilgili dönemin değerlendirilmesi. | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | İbrahim KIBRIS, Türkçe 2: Sözlü Anlatım, Kök Yayıncılık, 2011, Ankara. Sıddık AKBAYIR, Sözlü Anlatım, Pegem Akademi Yayınevi, 2011, Ankara. Latif Beyreli, Zerrin Çetindağ, Ayşegül CELEPOĞLU, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Pegem Akademi Yayınevi, 2008, Ankara. Turan TEMUR, Ahmet ÇAKIROĞLU, Etkinliklerle Yazılı ve Sözlü Anlatım, Pegem Akademi Yayınevi, 2011, Ankara.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Okuma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 2 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|