Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S106B | Türk Tarihi ve Kültürü | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Başlangıçtan Türkiye Cumhuriyetine kadar Türk Devletlerini ve bunların medeniyet ve teşkilatlarını incelemek. Türk Devletlerinin kültürel gelişim ve değişimlerinin sebeplerini ve Dünya kültürleri içindeki yeri ve önemini kavratmak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk kültür tarihinin geçmişten günümüze geçirdiği evreleri açıklayabilecekler | 2 | Türk devletlerinin medeniyet ve teşkilat yapılarını kavrayabilecekler | 3 | Türklerin İslam Dini ile olan münasebetlerini açıklayabilecekler | 4 | Türklerin sanat, edebiyat ve bilime verdiği önem hakkında bilgi kazanacaklar | 5 | Selçuklu ve Osmanlı uygarlıkları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları örneklendirebileceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk Kültür Tarihinin gelişim evreleri, geçmişten günümüze Türk Devletleri ve toplumlarının siyasi ve toplumsal tarihleri; Türklerin İslamiyet’i kabulü, kültürde ve uygarlık alanındaki gelişim evreleri ile felsefe, bilim, edebiyat, güzel sanatlar ve imar faaliyetleri arasındaki ilişkiler. Türklerin anayurdu Orta Asya'dan göçler; Türklerin İslam Dinini kabulü; İslam Dini etkisinde Türk kültürü ve uygarlığı; Selçuklu ve Osmanlı tarihi ve uygarlığı; Balkan ve I. Dünya Savaşı ve sonuçları
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk Kültür Tarihinin gelişim evreleri | | | 2 | Geçmişten günümüze Türk Devletleri ve toplumlarının siyasi ve toplumsal tarihleri-1 | | | 3 | Geçmişten günümüze Türk Devletleri ve toplumlarının siyasi ve toplumsal tarihleri-2 | | | 4 | Türklerin İslamiyet’i kabulü, kültürde ve uygarlık alanındaki gelişim evreleri ile felsefe, bilim, edebiyat, güzel sanatlar ve imar faaliyetleri arasındaki ilişkiler-1 | | | 5 | Türklerin İslamiyet’i kabulü, kültürde ve uygarlık alanındaki gelişim evreleri ile felsefe, bilim, edebiyat, güzel sanatlar ve imar faaliyetleri arasındaki ilişkiler-2 | | | 6 | Türklerin anayurdu Orta Asya'dan göçler | | | 7 | Türklerin İslam Dinini kabulü | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İslam Dini etkisinde Türk kültürü ve uygarlığı | | | 10 | Selçuklu ve Osmanlı tarihi ve uygarlığı-1 | | | 11 | Selçuklu ve Osmanlı tarihi ve uygarlığı-2 | | | 12 | Selçuklu ve Osmanlı tarihi ve uygarlığı-3 | | | 13 | Selçuklu ve Osmanlı tarihi ve uygarlığı-4 | | | 14 | Balkan ve I. Dünya Savaşı ve sonuçları-1 | | | 15 | Balkan ve I. Dünya Savaşı ve sonuçları-2 | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı: Akyüz, Y., Öztürk, C., vd. (2007). Türk Tarihi ve Kültürü. Ankara. Yardımcı Kitaplar: Şahin, M. (2006). Türk Tarihi ve Kültürü, Ankara Ögel, B. (1962). Türk Kültür Tarihi, Ankara
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 30 | 2 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 2 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 2 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|