|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S102B | Temel Matematik II | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Denklem kavramını kavrar ve işlem yapabilir. Birinci ve ikinci dereceden bir ve iki bilinmeyenli denklemleri kavrar ve bunların denklemleri çözebilme. Basit çarpanlara ayırma işlemlerini yapabilme. Bağıntı ve fonksiyonları örnekleriyle yapabilme. İkili işlem kavramını ve işlemlerini yapabilme. Birinci ve ikinci dereceden bir değişkenli fonksiyonların grafiklerini çizebilme. Temel düzlem geometri bilgilerini kavrar. Temel uzay geometri bilgilerini (küp, prizma, silindir, piramit, koni, küre vb. ) kavrama ve bunlara ait işlemleri yapabilme. Ölçü kavramı ve temel ölçü birimlerini kavrama (uzunluk, alan, hacim, ağırlık, zaman, açı) .
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Denklem kavramını kavrar ve denklemlerle ilgili işlemleri yapabilir | 2 | Birinci ve ikinci dereceden bir ve iki bilinmeyenli denklemleri kavrar ve bunlara ait denklemleri çözebilir | 3 | Basit çarpanlara ayırma işlemlerini yapabilir | 4 | Bağıntı ve fonksiyon kavramlarını kavrar ve bunlarla ilgili örnekleri yapabilir | 5 | İkili işlemleri kavrar ve işlemlerini yapabilir | 6 | Düzlem geometrinin temel elemanlarını ve geometrik kavramları kavrar | 7 | Açılar ve özelliklerini kavrar ve bunlarla ilgili problemleri çözebilir | 8 | Temel uzay geometri ile ilgili problemleri çözebilir | 9 | Üçgen, dörtgen, paralel kenar, yamuk, düzgün çokgenin ve dairenin alanını, prizmanın yüzey alanını, prizmanın ve silindirin hacmini hesaplayabilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Cebirsel ifadeler, denklem ve özdeşlik kavramları, cebirsel ifadelerin çarpanlarına ayrılması, cebirsel ifadelerde işlemler, denklem ve eşitsizlikler, denklem ve eşitsizlik sistemleri, iki değişkenli fonksiyonlar, sürekli ve kesikli fonksiyonların grafikleri. Geometrinin kuruluşu, düzlemsel şekiller, bunların alan ve çevreleri, cisimler, bunların alan ve hacimleri, eşlik ve benzerlik kavramları, dik üçgen, Pisagor Bağıntısı, dik üçgende metrik bağıntılar, temel geometrik çizimler, geometrik yer çizimleri, trigonometrinin temel kavramları, doğru ve çemberin analitik incelenmesi.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Denklem kavramı ve denklemlerin özellikleri. | | | 2 | Denklem ve eşitsizliklerin çözümü | | | 3 | Doğrular ve koordinat sistemi. | | | 4 | Doğrusal denklem sistemleri ve çözümleri | | | 5 | Çarpanlara ayırma işlemleri. | | | 6 | İkinci dereceden denklemler ve çözümleri. | | | 7 | Fonksiyon ve fonksiyon grafiklerinin çizimi. | | | 8 | Fonksiyon ve fonksiyon grafiklerinin çizimi. | | | 9 | Arasınav | | | 10 | Açılar ve açı ölçümü. | | | 11 | Çokgenler, düzgün çokgenler, Çember, Pi sayısı, Yay uzunluğu. | | | 12 | Piramit, Silindir, Koni, Temel trigonometri. | | | 13 | Alan ölçüleri ve Dikdörtgen, Paralelkenar, Üçgen ve yamuğun alanı. | | | 14 | Düzgün Çokgenin alanı , Daire dilimi , Özel dik üçgenler. | | | 15 | Dik prizmanın yüzey alanı, Bir silindirin yüzey alanı, piramitin yüzey alanı, Koninin yüzey alanı, Küre yüzeyinin alanı, Dik prizmanın hacmi, Silindirin, koninin, piramitin kürenin hacmi. | | | 16 | Dik prizmanın yüzey alanı, Bir silindirin yüzey alanı, piramitin yüzey alanı, Koninin yüzey alanı, Küre yüzeyinin alanı, Dik prizmanın hacmi, Silindirin, koninin, piramitin kürenin hacmi. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Kitabı: Ahmet Kaçar, Temel Matematik I-II, PEGEMA Yayınları, Ankara, 2006 Yardımcı Kitaplar: Mahmut Kartal, Temel Matematik II, Nobel Yayınları, Ankara 2009 Hidayet Sulak, Temel Matematik II, Nobel Yayınları, Ankara 2007 Şeref Mirasyedioğlu, Temel Matematik-II, Ankara.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 | Okuma | 44 | 1 | 44 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|