BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S115BEğitim Bilimine GirişZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının eğitim kavramlarına ilişkin metaforlarını ortaya koymak, farklı eğitim kavramlar edinmelerini sağlamak ayrıca dört yıl boyunca kazanılacak öğretmenlik bilgi ve becerilerini özünü oluşturmaktır. Eğitimin tarihi, toplumsal, bilimsel, psikolojik, ekonomik ve hukuki boyutlarının ortaya konulması amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Figen ÇAM TOSUN
Öğrenme Çıktıları
1Eğitimin kavramsal temellerini açıklayabilme Eğitimin amaç ve işlevlerini açıklayabilme Eğitim türleri, eğitimin boyutlarını analiz etme
2Eğitim ve kültür ilişkisini kavrayabilme Eğitimin ögelerini sıralayabilme Eğitimin tarihsel temellerini kavrama
3Eğitimin felsefi temellerini kavrama Eğitimin ekonomik temellerini kavrama Eğitimin psikolojik temellerini kavrama
4Eğitimin hukuki temellerini kavrama Eğitimin sosyolojik temellerini kavrama
5Eğitimin teknolojik temellerini kavrama Eğitimin yönetsel temellerini kavrama
6
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitim nedir? Eğitimin yaşamımızda önemi, eğitimin toplumsal, siyasal, ekonomik işlevleri, örgün eğitim, yaygın eğitim, eğitim türleri, eğitim kültür ilişkisi, eğitim ögeleri, öğrenme, öğretim programı, Eğitimin tarihsel temelleri, eğitimin felsefi temelleri, eğitimin ekonomik temelleri, eğitimin psikolojik temelleri, eğitimin hukuki temelleri, eğitimin sosyolojik temelleri, eğitimin teknolojik temelleri, eğitimin yönetsel temelleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2Eğitimin Kavramsal Temelleri
3Eğitimin tarihsel temelleri
4Eğitimin felsefi temelleri
5Eğitimin ekonomik temelleri
6Eğitimin psikolojik temelleri
7Eğitimin toplumsal temelleri
8Ara Sınav
9Eğitimin teknolojik temelleri
10Eğitimin yönetsel temelleri
11Eğitimin denetimsel temelleri
12Meslek ve öğretmenlik
13Eğitimin hukuksal temelleri
14Eğitimin siyasal temelleri
15Eğitimde Etkinlik Geliştirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Karakütük, K., vd. (2014), Eğitim Bilimine Giriş. (Edit: Sönmez, V.), Ankara, Anı Yayıncılık Tanrıöğen, A. ve Diğer.(2007).Eğitim Bilimine Giriş. (edit: Durmuş Ekiz ve Haydar DURUKAN) İstanbul: Lisans Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13339
Bireysel Çalışma13113
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
Okuma13226
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1111        
ÖÇ2  1121        
ÖÇ3  1111        
ÖÇ4  1111        
ÖÇ5  2211        
ÖÇ6  1211        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek