Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S115B | Eğitim Bilimine Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarının eğitim kavramlarına ilişkin metaforlarını ortaya koymak, farklı eğitim kavramlar edinmelerini sağlamak ayrıca dört yıl boyunca kazanılacak öğretmenlik bilgi ve becerilerini özünü oluşturmaktır. Eğitimin tarihi, toplumsal, bilimsel, psikolojik, ekonomik ve hukuki boyutlarının ortaya konulması amaçlanmıştır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Figen ÇAM TOSUN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitimin kavramsal temellerini açıklayabilme Eğitimin amaç ve işlevlerini açıklayabilme Eğitim türleri, eğitimin boyutlarını analiz etme | 2 | Eğitim ve kültür ilişkisini kavrayabilme Eğitimin ögelerini sıralayabilme Eğitimin tarihsel temellerini kavrama | 3 | Eğitimin felsefi temellerini kavrama Eğitimin ekonomik temellerini kavrama Eğitimin psikolojik temellerini kavrama | 4 | Eğitimin hukuki temellerini kavrama Eğitimin sosyolojik temellerini kavrama | 5 | Eğitimin teknolojik temellerini kavrama Eğitimin yönetsel temellerini kavrama | 6 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim nedir? Eğitimin yaşamımızda önemi, eğitimin toplumsal, siyasal, ekonomik işlevleri, örgün eğitim, yaygın eğitim, eğitim türleri, eğitim kültür ilişkisi, eğitim ögeleri, öğrenme, öğretim programı, Eğitimin tarihsel temelleri, eğitimin felsefi temelleri, eğitimin ekonomik temelleri, eğitimin psikolojik temelleri, eğitimin hukuki temelleri, eğitimin sosyolojik temelleri, eğitimin teknolojik temelleri, eğitimin yönetsel temelleri.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | | | 2 | Eğitimin Kavramsal Temelleri | | | 3 | Eğitimin tarihsel temelleri | | | 4 | Eğitimin felsefi temelleri | | | 5 | Eğitimin ekonomik temelleri | | | 6 | Eğitimin psikolojik temelleri | | | 7 | Eğitimin toplumsal temelleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Eğitimin teknolojik temelleri | | | 10 | Eğitimin yönetsel temelleri | | | 11 | Eğitimin denetimsel temelleri | | | 12 | Meslek ve öğretmenlik | | | 13 | Eğitimin hukuksal temelleri | | | 14 | Eğitimin siyasal temelleri | | | 15 | Eğitimde Etkinlik Geliştirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Karakütük, K., vd. (2014), Eğitim Bilimine Giriş. (Edit: Sönmez, V.), Ankara, Anı Yayıncılık Tanrıöğen, A. ve Diğer.(2007).Eğitim Bilimine Giriş. (edit: Durmuş Ekiz ve Haydar DURUKAN) İstanbul: Lisans Yayıncılık
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 2 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|