|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S103B | Genel Biyoloji | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin konusu canlıları incelemektir. Öğrenciler bu derste, canlı ve cansız arasındaki farklılıkları, canlıların çeşitliliğini, hayvanları, bitkileri, mikroorganizmaları, mantarları, canlıların yapısını, hücreleri, dokuları organları, sistemleri, insan vücudu ve sistemleri konularını öğrenirler. Bu ders öğrencilere kendilerini, çevrelerini, doğal kaynakların daha iyi kullanımını, hastalıklara engel olmayı, çevrenin korunması ve çevre kirliğine engel olmayı öğretir.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hücrenin temel özelliklerinin, yani hücresel hiyeraşiyi, metabolizmayı, hücre yapısını hücre bölünmesini, büyüme ve gelişmeyi anlayabilecek bilgi sahibi olabilecek | 2 | Mendel genetiği ve ilkelerini anlayabilecek | 3 | DNAnın yapısını ve replikasyonunu ve protein sentezini anlayabilecek ve dolayısıyla kalıtım hakkında bilgi sahibi olabilecek | 4 | Evrimin ilkelerini kavrayabilecek, Darwin ve prensiblerini canlıların gelişim sürecinde değerlendirebilecek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Canlı ve cansız farkı, canlıların çeşitliliği, hayvanlar, bitkiler, mikroorganizmalar, tek hücreliler, mantarlar; canlıların yapısı: hücreler, dokular, organlar ve organ sistemleri, insan vücudu ve organ sistemleri.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Canlı ve cansız farkı, canlıların ortak özellikleri. | | | 2 | Canlıların kimyasal yapısı, inorganik bileşikler, organik bileşikler, nükleik asitler. | | | 3 | Hücre, prokaryotik hücre, ökaryotik hücre, sitoplazma, organeller, çekirdek | | | 4 | Maddelerin hücre zarından geçişi, pasif taşıma (difüzyon, osmoz), aktif taşıma, ekzositozis, endositozis (fagositoz, pinositoz), | | | 5 | Hücre bölünmesi, amitoz bölünme, mitoz bölünme, mayoz bölünme, bitkilerde gamet oluşumu, hayvanlarda gamet oluşumu, segmentasyon. | | | 6 | Canlıların sınıflandırılması, virüsler, bakteriler, mantarlar, bitkiler, hayvanlar. | | | 7 | Canlılarda beslenme, canlılarda üreme, eşeysiz üreme, eşeyli üreme. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Bitkisel dokular ve organlar. | | | 10 | Hayvansal dokular ve organlar. | | | 11 | Hayvansal dokular ve organlar. | | | 12 | İnsan vücudu ve organ sistemleri, sinir sistemi, iskelet sistemi, kas sistemi, | | | 13 | dolaşım sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi, | | | 14 | boşaltım sistemi, endokrin sistemi, üreme sistemi. | | | 15 | boşaltım sistemi, endokrin sistemi, üreme sistemi. | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Kitabı: Kadıoğlu, A., Demirbağ, Z., Şahin, B. 2008;Temel Biyoloji, Gündüz Ofset Matbaacılık, Trabzon.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 5 | 65 | Okuma | 13 | 1 | 13 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|