BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S103BGenel BiyolojiZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin konusu canlıları incelemektir. Öğrenciler bu derste, canlı ve cansız arasındaki farklılıkları, canlıların çeşitliliğini, hayvanları, bitkileri, mikroorganizmaları, mantarları, canlıların yapısını, hücreleri, dokuları organları, sistemleri, insan vücudu ve sistemleri konularını öğrenirler. Bu ders öğrencilere kendilerini, çevrelerini, doğal kaynakların daha iyi kullanımını, hastalıklara engel olmayı, çevrenin korunması ve çevre kirliğine engel olmayı öğretir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Hücrenin temel özelliklerinin, yani hücresel hiyeraşiyi, metabolizmayı, hücre yapısını hücre bölünmesini, büyüme ve gelişmeyi anlayabilecek bilgi sahibi olabilecek
2Mendel genetiği ve ilkelerini anlayabilecek
3DNAnın yapısını ve replikasyonunu ve protein sentezini anlayabilecek ve dolayısıyla kalıtım hakkında bilgi sahibi olabilecek
4Evrimin ilkelerini kavrayabilecek, Darwin ve prensiblerini canlıların gelişim sürecinde değerlendirebilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Canlı ve cansız farkı, canlıların çeşitliliği, hayvanlar, bitkiler, mikroorganizmalar, tek hücreliler, mantarlar; canlıların yapısı: hücreler, dokular, organlar ve organ sistemleri, insan vücudu ve organ sistemleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Canlı ve cansız farkı, canlıların ortak özellikleri.
2Canlıların kimyasal yapısı, inorganik bileşikler, organik bileşikler, nükleik asitler.
3Hücre, prokaryotik hücre, ökaryotik hücre, sitoplazma, organeller, çekirdek
4Maddelerin hücre zarından geçişi, pasif taşıma (difüzyon, osmoz), aktif taşıma, ekzositozis, endositozis (fagositoz, pinositoz),
5Hücre bölünmesi, amitoz bölünme, mitoz bölünme, mayoz bölünme, bitkilerde gamet oluşumu, hayvanlarda gamet oluşumu, segmentasyon.
6Canlıların sınıflandırılması, virüsler, bakteriler, mantarlar, bitkiler, hayvanlar.
7Canlılarda beslenme, canlılarda üreme, eşeysiz üreme, eşeyli üreme.
8Ara Sınav
9Bitkisel dokular ve organlar.
10Hayvansal dokular ve organlar.
11Hayvansal dokular ve organlar.
12İnsan vücudu ve organ sistemleri, sinir sistemi, iskelet sistemi, kas sistemi,
13dolaşım sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi,
14boşaltım sistemi, endokrin sistemi, üreme sistemi.
15boşaltım sistemi, endokrin sistemi, üreme sistemi.
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Kadıoğlu, A., Demirbağ, Z., Şahin, B. 2008;Temel Biyoloji, Gündüz Ofset Matbaacılık, Trabzon.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13565
Okuma13113
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)155
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1112        
ÖÇ2  1121        
ÖÇ3  1112        
ÖÇ4  1111        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek