BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S101BTemel Matematik IZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Matematik tanımı, doğası ve yapısı hakkında bilgi sahibi olur. Kümeler ve kümelerle ilgili işlemler yapabilme, doğal sayıları ve dört işlemi yapabilme, sayma sayıları hakkında bilgilenme, tam sayıların yapısı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olma, kesir kavramı ve rasyonel sayı kavramını öğrenme ve bunlara ait işlemleri yapabilme, rasyonel sayılarla ilgili dört işlemi anlar ve işlemler yapabilir. Reel sayı kavramını kavrar ve reel sayılarla ilgili işlemleri yapar
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Matematiğin tanımı, doğası ve yapısı hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2Kümeler ve kümelerle ilgili özellikleri ve işlemleri yapabileceklerdir.
3Doğal sayılar, sayma sayıları ve tamsayıların yapısını tanıma ve dört işlem ile özellikleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
4Kesir kavramı ve rasyonel sayı kavramlarını öğrenme ve bunlara ait işlemleri yapabileceklerdir.
5Rasyonel sayılarla ilgili dört işlemi anlama ve dört işlemle ilgili işlemleri yapabileceklerdir.
6Temel sayma sistemleri ve sayı tabanları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
7Saat ve modüler aritmetiği öğrenecekler ve bunlarla ilgili işlemleri yapabileceklerdir.
8Ondalık sayılarla ilgili işlemleri yapabileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Matematiğin tanımı, doğası ve yapısı; kümeler ve kümelerde işlemler (kesişim, birleşim, kapsama, fark, vb.) ; doğal sayılarda dört işlem (toplama, çıkarma, çarpma ve bölme) ; çeşitli sayma sistemleri (taban aritmetiği) ; tam sayıların yapısı ve özellikleri (bölünebilme, kalanlı bölme, vb.) ; kesir kavramı ve rasyonel sayı kavramı; rasyonel sayılarda dört işlem; reel sayı kavramı; reel sayılar kümesi ve reel sayılarla işlemler (kök, kuvvet, vb. ) .
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematiğin doğası, problem çözmede matematiksel örüntülerin keşfi, problem çözme süreci.
2Kümeler ve küme çeşitleri
3Kümelerde kesişim işlemi ve kesişim işleminin özellikleri.
4Kümelerde birleşim işlemi ve birleşim işleminin özellikleri
5De Morgan kuralı. Küme problemleri
6Temel sayma sistemleri.
7Pozitif sayılarda toplama, çıkarma , çarpma ve bölme.
8Tamsayıların yapısı ve özellikleri.
9Arasınav
10Tamsayılarda toplama, çıkarma , çarpma ve bölme.
11Bölünebilirlik , asal ve bölünebilir sayılar.
12En büyük ortak bölen ve en küçük ortak çarpan.
13Saat ve modüler aritmetik.
14Rasyonel sayılar kümesi, rasyonel sayılarda toplama ve çıkarma.
15Rasyonel sayılarda çarpma ,bölme,üs alma ve ondalık açılımları,reel sayılar.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mahmut Kartal, Temel Matematik I, Nobel Yayınları, Ankara 2009 Hidayet Sulak, Temel Matematik I, Nobel Yayınları, Ankara 2007 Şeref Mirasyedioğlu, Temel Matematik-I, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma8324
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13565
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  3211        
ÖÇ2  5111        
ÖÇ3  1221        
ÖÇ4  1114        
ÖÇ5  1211        
ÖÇ6  2411        
ÖÇ7  1141        
ÖÇ8  1111        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek