Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SÖÖU1B | Öğretmenlik Uygulaması 1 | Zorunlu | 4 | 7 | 10 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözler | 2 | Ders planı hazırlar ve sınıfta uygular | 3 | Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygular | 4 | Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanır | 5 | Öz değerlendirme raporları hazırlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü et- kinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme | Uygulama | | 2 | bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama) | Uygulama | | 3 | hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Uygulama | | 4 | hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Uygulama | | 5 | hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Uygulama | | 6 | bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme | Uygulama | | 7 | bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme | Uygulama | | 8 | Ara sınav | Uygulama | | 9 | bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme | Uygulama | | 10 | bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | Uygulama | | 11 | bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | Uygulama | | 12 | bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | Uygulama | | 13 | bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | Uygulama | | 14 | bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | Uygulama | | 15 | portfolyo hazırlama | Uygulama | | 16 | Final Sınavı | Uygulama | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı: Yiğit, N. (Ed). (2006). Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Celepler Matbaacılık, Trabzon. Yardımcı Kitaplar: • MEGEB. Fakülte-Okul İşbirliği. YÖK/Dünya Bankası, Ankara,1998. • Demirtaş, H., ve H., Güneş, “Okul Deneyimi I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri Etkinlik Hazırlama Kılavuzu”. Anı Yayıncılık, Ankara,2004. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 6 | 84 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 23 | 23 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 5 | 3 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 5 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 2 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 5 | 5 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 2 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|