|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SÖ306B | Türkçe Öğretimi | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin, ilkokullarda Türkçe dersinin önemini kavramaları; Türkçe öğretimi ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklamaları; MEB Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1-8. Sınıflar)?nı değerlendirmeleri; Türkçe öğretiminde, uygun yöntem ve teknikleri, araç ve gereçleri, değerlendirme tekniklerini etkili kullanmaları; Türkçe dersi kitaplarını ve bu kitaplardaki metinleri değerlendirmeleri; Türkçe dersleri için günlük plan tasarlamaları; dersin öneminin farkına varmaları, etkinliklere gönüllü olarak katılmaları, verilen kaynaklardan etkili olarak yararlanmaları, raporlarını ve planlarını özenle hazırlamaları amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. İsmail SARİKAYA | Öğrenme Çıktıları | 1 | İlkokullarda Türkçe dersinin önemini kavrar. | 2 | Türkçe öğretimi ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. | 3 | MEB Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1-8. Sınıflar)?nı değerlendirir. | 4 | Türkçe öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri, araç ve gereçleri, değerlendirme tekniklerini etkili kullanır. | 5 | Türkçe ders kitaplarını ve kitaplardaki metinleri değerlendirir. | 6 | Türkçe dersleri için günlük plan tasarlar. | 7 | Dersin öneminin farkına varır. | 8 | Etkinliklere gönüllü olarak katılır. Verilen kaynaklardan etkili olarak yararlanır. Raporlarını ve planlarını özenle hazırlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuş- ma, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; şiirlerin, bilgilendirici ve hikâye edici metinlerin öğretimi, metinler arası oku- ma ve yazma; metinlerden anlam kurma, kelime hazinesinin geliştirilmesi, medya okuryazarlığı (gör- sel okuma ve sunu), okuma ve teknoloji kullanımı, metinlerden anlam kurmayla ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlkokul Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi konuları işlenecektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Türkçenin, Türkçe öğretiminin ve ilkokullarda Türkçe dersinin önemi Türkçe öğretimi ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler | | | 2 | MEB Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1-8. Sınıflar) | | | 3 | Türkçe öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler, araç ve gereçler, değerlendirme teknikleri | | | 4 | Türkçe dersi kitapları ve kitaplardaki metinler Metin türlerinin özellikleri Sorular ve eleştirel düşünme | | | 5 | Dinlediğini anlama, görsel okuma ve sözcük öğretimi | | | 6 | Dinlediğini anlama, görsel okuma ve sözcük öğretimi | | | 7 | Okuduğunu anlama öğretimi Metinler arası okuma | | | 8 | Okuduğunu anlama öğretimi Okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Konuşma öğretimi, görsel sunu | | | 11 | Konuşma öğretimi, görsel sunu | | | 12 | Dil bilgisi öğretimi | | | 13 | Dil bilgisi öğretimi | | | 14 | Yazma öğretimi, görsel sunu | | | 15 | Yazma öğretimi, görsel sunu | | | 16 | Genel Sınav | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Doç. Dr. Hayati Akyol.
Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma, Firdevs Güneş.
Türkçe Öğretimi İlke ve Yöntemler, (Editörler) Attillâ Tazebay-Süleyman Çelenk.
Özel Eğitim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi, Mehrali Calp.
Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi, (Editör) Cemal Yıldız.
Türkçe Öğretiminde Etkinlikler, Erkan Çer.
Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Sedat Sever, Zekeriya Kaya, Canan Aslan. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 3 | 13 | 39 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 | Okuma | 13 | 2 | 26 | Ev Ödevi | 3 | 10 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 2 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 2 | 4 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | 5 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 2 | 5 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 1 | 5 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 1 | 1 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | 1 | 4 | 5 | 1 | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|