BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SÖ305BFen ÖğretimiZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, lisans düzeyinde sınıf öğretmeni adaylarına fen konularının öğretimine ilişkin temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Faruk ARICI
Öğrenme Çıktıları
1Bilim, teknoloji, fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramları tanımlar
2Bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özelliklerini açıklar
3Bilimsel okuryazar kavramını ve bilimsel okuryazar bireyin özelliklerini açıklar
4Fen öğretiminin amaçlarını ifade eder ve güncel fen öğretimi yaklaşımlarını açıklar
5Fen öğretiminin Türkiye ve Dünya?daki tarihsel gelişimini açıklar
6Öğrenme yaklaşımlarını fen öğretiminde uygular
7İlkokul fen programının özelliklerini ve öğrenme alanlarını sıralar
8Bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalar tasarlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar; fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özel- likleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutum- lar, fen öğretiminin amaçları, fen öğretiminin Türkiye ve Dünya’daki tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, İlkokul fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi, bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin işlenişinin tanıtılması, bilim, teknoloji, fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar
2Bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri
3Fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar
4Fen öğretiminin amaçları ve güncel fen eğitimi yaklaşımları
5Fen öğretiminin Türkiye ve Dünyadaki tarihsel gelişimi
6Yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme
7Bilişsel gelişim ve fen eğitimi
8Ara sınav
9İlkokul fen programının özellikleri
10Bilimsel süreç becerilerini geliştirme, araştırma-sorgulamaya dayalı fen eğitimi
11Örnek fen öğretimi uygulamaları
12Örnek fen öğretimi uygulamaları
13Öğrenci ders sunumları
14Öğrenci ders sunumları
15Genel sınava hazırlık
16Genel sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Anagün, Ş. S. ve Duban N. (Ed.) (2014). Fen bilimleri öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Aydoğdu, M. ve Kesercioğlu, T. (Ed.) (2005). İlköğretimde fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Çepni, S. (Ed.) (2012). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi (10. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Karamustafaoğlu, O. ve Yaman, S. (2010). Fen eğitiminde özel öğretim yöntemleri I-II (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım11414
Bireysel Çalışma21224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21530
Okuma21428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1333        
ÖÇ2  1233        
ÖÇ3  1323        
ÖÇ4  1334        
ÖÇ5  1133        
ÖÇ6  1233        
ÖÇ7  1113        
ÖÇ8  1332        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek