Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SÖ303B | Matematik Öğretimi 1 | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği lisans programına devam etmekte olan öğrencilere matematik öğretiminin esas ve amaçlarını, matematik öğretiminde kullanabilecekleri temel strateji-yöntem-teknikleri kavratmak, ilkokul matematik programlarını ve içeriğini tanıtmak, matematik öğretiminde gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmak ve etkili matematik öğretimi yapabilmelerine olanak sağlayan etkinlik, materyal kullanımı vb. hususlarda görü kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Matematik öğretimin amacı ve ilkelerini açıklayabilmek. | 2 | Matematik öğretirken kullanacağı yöntemler hakkında bilgi ve beceriye sahip olabilmek. | 3 | Matematik öğretirken bilgi teknolojilerinden yararlanabilmek. | 4 | Matematik programının içeriği hakkında bilgi sahibi olabilmek. | 5 | İlkokul matematik konularının içeriği hakkında bilgi sahibi olabilmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Matematik öğretiminin tarihi, Matematik öğretim programlarının analizi, İlkokulda matematiği anlayarak öğretme ve öğrenme, Anlamlı matematik öğretiminin ilke ve aşamaları, Sayı öğretimi ve saymanın anlaşılması, Toplama işleminin öğretimi, Çıkarma işleminin yapıları ve öğretimi, Çarpma işleminin öğretimi, Bölme işleminin yapıları ve öğretimi, Aritmetiğin temel ilkelerinin öğrenilmesi, Kesir öğretimi, Örüntü ve süslemelerin öğretimi, Basamak değerinin öğretimi, İlkokulda geometri öğretimi, Ölçmenin öğretimi, Veri işleme ve tablo oluşturma/okumanın öğretimi, Problem çözmenin öğretimi, Problem kurmanın öğretimi, Dezavantajlı gruplara ilkokul matematiğinin öğretimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Matematik öğretiminin tarihi, Matematik öğretim programlarının analizi | | | 2 | İlkokulda matematiği anlayarak öğretme ve öğrenme, Anlamlı matematik öğretiminin ilke ve aşamaları | | | 3 | Sayı öğretimi ve saymanın anlaşılması | | | 4 | Toplama işleminin öğretimi, Çıkarma işleminin yapıları ve öğretimi | | | 5 | Çarpma işleminin öğretimi, Bölme işleminin yapıları ve öğretimi | | | 6 | Aritmetiğin temel ilkelerinin öğrenilmesi | | | 7 | Kesir öğretimi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Örüntü ve süslemelerin öğretimi | | | 10 | Basamak değerinin öğretimi | | | 11 | İlkokulda geometri öğretim | | | 12 | Ölçmenin öğretimi | | | 13 | Veri işleme ve tablo oluşturma/okumanın öğretimi | | | 14 | Problem çözmenin öğretimi | | | 15 | Problem kurmanın öğretimi, Dezavantajlı gruplara ilkokul matematiğinin öğretimi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Küçük çocuklar için matematiği anlama/Derek Haylock & Anne Cockburn (Çev. Ed. Z. Yılmaz. Nobel.
2. İlkokulda matematik öğretimi. Yaşar Baykul. Pegem Akademi.
3. Matematik öğretimi. Murat Altun. Alfa Basım Yayım Dağıtım.
4. İlkokulda matematik öğretimi. (Ed. R. Akkaya). Eğiten Kitap.
5. İlköğretimde karşılaşılan Matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Editörler: Erhan Bingölbalı ve Mehmet Fatih Özmantar. Pegem Akademi.
6. Matematik öğretiminin temelleri/İlkokul. Kamuran Tarım, Güney Hacıömeroğlu. Anı.
7. İlkokul ve ortaokul matematiği- gelişimsel yaklaşımla öğretim. John A. Van de Walle, Karen S. Karp, Jennifer M. Bay Williams (Çev. Ed. S. Durmuş). Nobel.
8. İnternet kaynakları (MEB, Talim Terbiye Kurulu, NCTM/ ttp://illuminations.nctm.org/ |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 2 | 10 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 8 | 32 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 25 | 1 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 3 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 2 | 3 | 5 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 5 | 3 | 4 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 2 | 2 | 3 | 3 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|