Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SÖ201B | İlkokulda Drama | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencinin yaratıcı dramayı tanıması, ona karşı olumlu bir tutum geliştirmesi ve ilkokul düzeyinde herhangi bir ders içeriğinde yaratıcı dramayı yöntem olarak kullanabilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Drama teriminin tanımını ve anlamını bilir. | 2 | Benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkını açıklar. | 3 | Çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | dramanın yapısını ve uygulanma aşamalarını bilir. | 5 | Dramayı yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırır. | 6 | Drama ortamının özelliklerini ve öğretmen niteliklerini açıklar. | 7 | Drama da özel teknikleri bilir ve kullanır. | 8 | Dramada değerlendirmenin nasıl gerçekleştiğini açıklar | 9 | Uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örneklerini inceler ve uygular ve yeni örnekler geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kav- ramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma, iletişim ve etkileşim çalışmaları | | | 2 | Uyum çalışmaları | | | 3 | Güven Çalışmaları | | | 4 | Yaratıcı dramanın oyunla ilişkisi, yaratıcı dramanın tanımı ve aşamaları (uygulamalı çalışma ve kuramsal çalışma) | | | 5 | Yaratıcı drama ve yazınsal türler (masal) | | | 6 | Yaratıcı drama ve yazınsal türler (öykü) | | | 7 | Yaratıcı drama ve yazınsal türler (şiir) | | | 8 | Yaratıcı drama ve görsel sanatlar (resim, heykel vd.) | | | 9 | Duyu çalışmaları ve sanat eğitimi alanı olarak yaratıcı drama (uygulamalı çalışma ve kuramsal çalışma) | | | 10 | Dramanın toplumsal boyutu | | | 11 | Dramanın kuramsal boyutu | | | 12 | Bir öğretim yöntemi olarak yaratıcı drama | | | 13 | İlkokul düzeyinde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanıldığı örnek bir çalışma | | | 14 | İlkokul düzeyinde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanıldığı örnek bir çalışma | | | 15 | Genel Sınava Hazırlık | | | 16 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Adıgüzel, H.Ö. (2018) Eğitimde Yaratıcı Drama, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
Adıgüzel, H.Ö.(ed.) (2006) Yaratıcı Drama 1985-1998 Yazılar, Natürel Yayıncılık, Ankara.
Akoğuz, A. ve Akoğuz M. (2013). Yaratıcı drama etkinlikleri. İstanbul: Final Yayıncılık.
Erdoğan, T. (Ed.) (2015). Okul öncesinden ilköğretime, kuramdan uygulamaya drama. Ankara: Eğiten Yayıncılık.
Gönen, M. ve Uyar, N. (2000) Çocuk Eğitiminde Drama, , Epsilon Yayınları, İstanbul.
Mc Caslin, N. (2005) Creative Drama in the Classroom and Beyond, Allyn & Bacon. Üstündağ, T. (2012). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: PegemA Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Performans | 15 | 4 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 3 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 5 | 2 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 2 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 1 | 5 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 2 | 2 | 2 | 4 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | 2 | 1 | 1 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|