|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-ZR6B | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrama, öğretimde planlı çalışabilme, öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kavrama ve etkin kullanabilme | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Faruk ARICI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitimde program geliştirme sürecinin temel öğelerini açıklar | 2 | Öğretimde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri kavrar | 3 | Eğitim öğretimde kullanılan plan çeşitlerini kavrar | 4 | Yıllık, ünite ve günlük planlara örnekler hazırlar | 5 | Eğitimde kullanılan temel öğretim yaklaşımlarını açıklar |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, strate- jileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Öğretimle ilgili temel kavramlar | | | 2 | Öğrenme ve öğretim ilkeleri | | | 3 | Öğretimde hedef ve amaç belirleme | | | 4 | Öğretme ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenleme | | | 5 | Öğretim materyalleri | | | 6 | Öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri (sunuş yolu ile öğretme, buluş yolu ile öğretme, araştırma-inceleme yolu ile öğretme, tartışma teknikleri vb.) | | | 7 | Öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri (sunuş yolu ile öğretme, buluş yolu ile öğretme, araştırma-inceleme yolu ile öğretme, tartışma teknikleri vb.) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar (Tam öğrenme kuramı, Yapılandırmacılık, Çoklu zekâ kuramı, İşbirliğine dayalı öğrenme) | | | 10 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar (Tam öğrenme kuramı, Yapılandırmacılık, Çoklu zekâ kuramı, İşbirliğine dayalı öğrenme) | | | 11 | Öğretimin planlanması ve öğretim planları | | | 12 | Öğretimin planlanması ve öğretim planları | | | 13 | Öğretim araç ve gereçleri | | | 14 | Öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklar | | | 15 | Öğretmen yeterlikleri | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Kitabı: Çepni, S., Ayas, A., Ekiz, D., ve Akyıldız, S. (2008) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Trabzon Yardımcı Kitaplar: Tan, Ş. (2007). (Ed). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegema Yayıncılık, Ankara. • Saracaloğlu, A.S. & Bahar, H. H. (2007). (ed). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans Yayıcılık, İstanbul. • Küçükahmet, L. (1997). Eğitim Programları ve Öğretim, Gazi Kitabevi, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 10 | 3 | 30 | Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 17 | 17 | Okuma | 1 | 5 | 5 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|