|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-ZR4B | Bilişim Teknolojileri | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bilgi Teknolojileri kullanımının yaygınlaştırılması, Bilgisayar okur-yazarlığının artırılması, İşletim Sistemi, Kelime İşlem, Elektronik Hesaplama Tablosu, Sunu hazırlama ve Internet kullanımı konularında deneyim sahibi olunması
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Ömer Bilen | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bilgi Teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanımak | 2 | Bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavramak | 3 | İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede yetkin hale gelmek | 4 | Etkin ve güvenli internet kullanımı konusunda bilinçlenmek | 5 | Bilgi teknolojileri ile ilgili telif hakları ve etik kurallar konusunda bilgilenmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Temel kavramlar Windows XP işletim sistemi Microsoft Word XP kelime işlem programı Microsoft Excel XP elektronik hesaplama tablosu ve grafik çizim programı Microsoft PowerPoint XP sunu hazırlama programı İnternet hizmetlerinin kullanımı
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bilgi Teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanınması, bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerinin ayrıntılı olarak kavranması. | | | 2 | İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede bilgi verilmesi | | | 3 | İşletim sistemi ayarları hakkında bilgi verilmesi | | | 4 | İşletim sisteminde dosya ve klasör organizasyonu | | | 5 | Bir kelime işlemci programının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi | | | 6 | Kelime işlemci programında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri | | | 7 | Kelime işlemci programında belge düzenleme, resim tablo vb bileşenlerin eklenmesi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Bir hesap tablosu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi | | | 10 | Hesap tablosu uygulamasında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri | | | 11 | Hesap tablosu uygulamasında formüller, fonksiyonlar ve grafiklerin kullanımı | | | 12 | Bir sunu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi | | | 13 | Sunu uygulamasında slayt tasarımı ve özel animasyonların hazırlanması | | | 14 | Sunu uygulamasında slayt tasarımı ve özel animasyonların hazırlanması | | | 15 | Etkin ve güvenli internet kullanımı bilgisi verilmesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Doğu A., Mısır N., Güner A., Bingöl Ö., Sönmez S., Sönmez A., Oğuz Y., Yılmaz E., Akay A., Kocabaş A., Şimşek H., Şimşek M., İmamoğlu M., Karadeniz T., Kaya Y., Gürcan F.; 2007; Temel Bilgisayar; Derya Kitabevi; TRABZON MEB, Eğitim teknolojileri websitesi Talim Terbiye websitesi (Hedef ve kazanımlar için) Doğu A., Mısır N., Bingöl Ö., Sönmez S., Sönmez A., Oğuz Y., Yılmaz E., Akay A., Kocabaş A., Şimşek H., Şimşek M., İmamoğlu M., Karadeniz T., Kaya Y.; 2007;Uygulamalı İleri Excel 2003; Derya Kitabevi; TRABZON
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Okuma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 5 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 2 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|