BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SI404Görsel Sanatlar ÖğretimiZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere bireyin zihinsel ve duygusal gelişiminde sanat eğitiminin gerekliliği konusunda anlayış kazandırmak; dört disiplinli sanat eğitimi öğretimine yönelik uygulamalarla ilgili bilgi ve beceri edindirmek, bireyin grafiksel gelişim özelliklerini ve çocuk resmini anlamalarını sağlamak; sanatı diğer disiplinlerle ilişkilendirme ve yaratıcılık ile ilgili temel bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. İsmail BİRLİK
Öğrenme Çıktıları
1Sanat eğitimin dört disiplininde: sanat felsefesi ve estetik, sanat tarihi, sanat eleştirisi ve sanat uygulamaları ile ilgili gerekli bilgi ve beceriye sahip olabilecek.
2Çocuğun çizgisel gelişim basamaklarını tanımlayabilecek ve çocuk resimlerini analiz edebilecek
3Diğer disiplinlerle sanatın bağlantısını kurabilecek, bu yolla da sanatlar yoluyla ve sanatta öğrenme fikrini anlayabilecek
4Görsel, işitsel ve dokunsal algıyı farklılaştıran sanat etkinliklerini planlayabilecek ve uygulatabilecek
5Yaratıcılık kavramını, yaratıcı bireyin özellikleri ve yaratıcılığın gelişimini betimleyebilecek ve anlayabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Zihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma, grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama, çocuk resmini okuma, çocuklara görsel sanatları sevdirme ve kendilerini sanat yoluyla ifade edebilmelerini sağlama; programa uygun sanat etkinliklerini sanat tarihi, sanat eleştirisi ve estetik disiplinleri bağlamında uygulama; görsel, işitsel ve dokunsal algıda farklılaşma, sanat alanıyla öğrenme ve yaratıcılığın gelişimi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İlk toplantı, dersin içeriği, dersin gereklilikleri ve ders sorumlusunun beklentileri Eskiz defteri nedir? Nasıl tutulur? Neden bir defterimi olmalı?
2Sanat eğitiminde temel kavramlar: Sanat, sanatçı, estetik ve sanat eğitimi
3Sanat eğitiminin bireyin zihinsel ve duygusal gelişimindeki yeri ve önemi
4Disiplin temelli sanat eğitimi: sanat tarihi, sanat eleştirisi, estetik ve sanat uygulaması
5Sanat Akımları I
6Sanat Akımları II
7Müze ve galeri eğitimi
8Ara Sınav
9Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme
10Çocuk resminin sanatsal gelişim basamakları, Çocuk resminin analizi
11Görsel Sanatlar dersi öğretim programı
12İki ve üç boyutlu sanat uygulamaları
13İki ve üç boyutlu sanat uygulamaları
14İki ve üç boyutlu sanat uygulamaları
15Genel Sınava Hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Alakuş, A.O. ve Mercin, L. ve diğerleri. (2011) Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi, (2. Baskı), Pegem Akademi: Ankara. Boydaş, N. (2004). Sanat Eleştirisine Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık: Ankara. Day, A ve Hurwitz (2012) Children and their Art, (9. Baskı), Wadsworth: Boston. Erinç, S. M. (2004). Resmin Eleştirisi Üzerine, ÜTOPYA Yayınları: Ankara. Erinç, S. M. (2004). Sanatın Boyutları, ÜTOPYA Yayınları: Ankara. Gartenhaus, A. R. (2000). Yaratıcı Düşünce ve Müzeler, Ankara Üniversitesi Basımevi: Ankara. Halmatov, S. (2015) Çocuk Resimleri Analizi ve Psikolojik Resim Testleri, , Pegem Akademi: Ankara. Kırışoğlu, O. (2002) Sanatta Eğitim, Pegem Akademi: Ankara. Kırışoğlu, O. (2009) Sanat, Kültür, Yaratıcılık, Pegem Akademi: Ankara. San, İ. (2003) Sanat Eğitimi Kuramları (2.baskı) Ankara:Ütopya Yayınları. San, İ. (2003) Sanat ve Eğitimi (3.Baskı), Ankara:Ütopya Yayınları. San, İ. (2017) Çocuk ve Sanat (1. Baskı), Yeni İnsan Yayınevi: Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım21122
Bireysel Çalışma21020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21224
Performans41040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1111        
ÖÇ2  2111        
ÖÇ3  1152        
ÖÇ4  5422        
ÖÇ5  2214        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek