|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SI404 | Görsel Sanatlar Öğretimi | Zorunlu | 4 | 8 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere bireyin zihinsel ve duygusal gelişiminde sanat eğitiminin gerekliliği konusunda anlayış kazandırmak; dört disiplinli sanat eğitimi öğretimine yönelik uygulamalarla ilgili bilgi ve beceri edindirmek, bireyin grafiksel gelişim özelliklerini ve çocuk resmini anlamalarını sağlamak; sanatı diğer disiplinlerle ilişkilendirme ve yaratıcılık ile ilgili temel bilgi ve beceri kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. İsmail BİRLİK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sanat eğitimin dört disiplininde: sanat felsefesi ve estetik, sanat tarihi, sanat eleştirisi ve sanat uygulamaları ile ilgili gerekli bilgi ve beceriye sahip olabilecek. | 2 | Çocuğun çizgisel gelişim basamaklarını tanımlayabilecek ve çocuk resimlerini analiz edebilecek | 3 | Diğer disiplinlerle sanatın bağlantısını kurabilecek, bu yolla da sanatlar yoluyla ve sanatta öğrenme fikrini anlayabilecek | 4 | Görsel, işitsel ve dokunsal algıyı farklılaştıran sanat etkinliklerini planlayabilecek ve uygulatabilecek | 5 | Yaratıcılık kavramını, yaratıcı bireyin özellikleri ve yaratıcılığın gelişimini betimleyebilecek ve anlayabilecektir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Zihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma, grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama, çocuk resmini okuma, çocuklara görsel sanatları sevdirme ve kendilerini sanat yoluyla ifade edebilmelerini sağlama; programa uygun sanat etkinliklerini sanat tarihi, sanat eleştirisi ve estetik disiplinleri bağlamında uygulama; görsel, işitsel ve dokunsal algıda farklılaşma, sanat alanıyla öğrenme ve yaratıcılığın gelişimi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İlk toplantı, dersin içeriği, dersin gereklilikleri ve ders sorumlusunun beklentileri Eskiz defteri nedir? Nasıl tutulur? Neden bir defterimi olmalı? | | | 2 | Sanat eğitiminde temel kavramlar: Sanat, sanatçı, estetik ve sanat eğitimi | | | 3 | Sanat eğitiminin bireyin zihinsel ve duygusal gelişimindeki yeri ve önemi | | | 4 | Disiplin temelli sanat eğitimi: sanat tarihi, sanat eleştirisi, estetik ve sanat uygulaması | | | 5 | Sanat Akımları I | | | 6 | Sanat Akımları II | | | 7 | Müze ve galeri eğitimi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme | | | 10 | Çocuk resminin sanatsal gelişim basamakları, Çocuk resminin analizi | | | 11 | Görsel Sanatlar dersi öğretim programı | | | 12 | İki ve üç boyutlu sanat uygulamaları | | | 13 | İki ve üç boyutlu sanat uygulamaları | | | 14 | İki ve üç boyutlu sanat uygulamaları | | | 15 | Genel Sınava Hazırlık | | | 16 | Genel Sınav | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Alakuş, A.O. ve Mercin, L. ve diğerleri. (2011) Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi, (2. Baskı), Pegem Akademi: Ankara. Boydaş, N. (2004). Sanat Eleştirisine Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık: Ankara. Day, A ve Hurwitz (2012) Children and their Art, (9. Baskı), Wadsworth: Boston. Erinç, S. M. (2004). Resmin Eleştirisi Üzerine, ÜTOPYA Yayınları: Ankara. Erinç, S. M. (2004). Sanatın Boyutları, ÜTOPYA Yayınları: Ankara. Gartenhaus, A. R. (2000). Yaratıcı Düşünce ve Müzeler, Ankara Üniversitesi Basımevi: Ankara. Halmatov, S. (2015) Çocuk Resimleri Analizi ve Psikolojik Resim Testleri, , Pegem Akademi: Ankara. Kırışoğlu, O. (2002) Sanatta Eğitim, Pegem Akademi: Ankara. Kırışoğlu, O. (2009) Sanat, Kültür, Yaratıcılık, Pegem Akademi: Ankara. San, İ. (2003) Sanat Eğitimi Kuramları (2.baskı) Ankara:Ütopya Yayınları. San, İ. (2003) Sanat ve Eğitimi (3.Baskı), Ankara:Ütopya Yayınları. San, İ. (2017) Çocuk ve Sanat (1. Baskı), Yeni İnsan Yayınevi: Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 2 | 11 | 22 | Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 | Performans | 4 | 10 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 2 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 5 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 5 | 4 | 2 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 2 | 2 | 1 | 4 | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|