Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SI402 | Karakter ve Değer Eğitimi | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, sınıflandırmaları, yaklaşım ve modelleri bilerek değer öğretim etkinlikleri planlamalarını, uygulamalarını ve değerlendirmelerini sağlamaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramları, değer kavramını bilir. | 2 | Değerleri sınıflandırır. | 3 | Karakter ve değer eğitim yaklaşımlarını ve modellerini ve Ahlâk gelişimi kuramlarını tanır. | 4 | Değer öğretiminde örtük programın etkisini açıklar. | 5 | Farklı değer öğretim programlarını inceler ve değer öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve teknikleri ve değerlendirme yaklaşımlarına örnekler verir. | 6 | Farklı değer öğretim yaklaşımlarını temele alarak değer öğretim etkinlikleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/ değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiyede değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramlar | | | 2 | Değer kavramı, Değerlerin sınıflandırılması | | | 3 | Ahlâk gelişimi kuramları | | | 4 | Değerlerin öğretimi, değerler krizi, değer öğretiminde yaşanan problemler | | | 5 | Karakter ve değer eğitiminde yaklaşımlar | | | 6 | Karakter ve değer öğretiminde modeller | | | 7 | Değer öğretiminde örtük programın etkisi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Değer ve karakter eğitimi ile ilgili araştırmaların incelenmesi. | | | 10 | Farklı değer öğretim programlarının incelenmesi | | | 11 | Değer öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve teknikleri ve değerlendirme yaklaşımları | | | 12 | Hazırlanan değer öğretim etkinliklerinin sunulması ve değerlendirilmesi | | | 13 | Hazırlanan değer öğretim etkinliklerinin sunulması ve değerlendirilmesi | | | 14 | Hazırlanan değer öğretim etkinliklerinin sunulması ve değerlendirilmesi | | | 15 | Genel sınava hazırlık | | | 16 | Genel sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kohlberg, L. (1972). Moral Stages and Moralization: The Cognitive Developmental Approach. Ed. T. Lickona, Moral Development and Behavior Theory, Research and Social Issues. New York: Holt, Rinehart and Winston Yayıncılık.
Özensel, E. (2003). Sosyolojik Bir Olgu Olarak Değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 3. http://www.degerleregitimi.org/ded/1/DED1mak3.pdf (Erişim Tarihi 17.06.2007)
Ryan, K., Lickona, T. (1992). Character Development: The Challenge and the Model. Ed. K. Ryan&T. Lickona, Character Development in Schools and Beyond. Cultural Heritage and Contemporary Change Series VI. Foundations Of Moral Education, Vol. 3, http://www.crvp.org/book/Series06/VI-3/contents.htm (Erişim Tarihi 13.04.2008)
Senemoğlu, N. (2007). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gönül Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 4 | 5 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 2 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | 1 | 5 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 2 | 1 | 2 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 4 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 2 | 1 | 2 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|