BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SI403İlkokulda Yabancı Dil ÖğretimiZorunlu475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere erken yaş dönemindeki öğrenenlere yabancı/ikinci dil öğretebilmek için gereksinim duyulan kuram ve uygulamaları tanıtmak ve öğrencilere çocuklara yabancı dil öğretimi konusunda deneyim kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler erken yaş dil öğrenenlerinin (5-12 yaş) biyolojik, fizyolojik ve psikolojik özelliklerini tanımlar ve diğer yaşlardaki öğrenenler ile arasındaki farkları ayırt eder.
2Öğrenciler erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemlerini ve kullandıkları öğrenme stratejilerini açıklar ve örneklendirir.
3Öğrenciler, kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler tasarlar, görsel-işitsel araçlar geliştirir.
4Öğrenciler, erken yaş dil öğrenenlerine uygun öğretim konularını seçer ve sıralar.
5Öğrenciler, erken yaş dil öğrenenlerinin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun ders materyali uyar, değerlendirir ve üretirler.
6Öğrenciler, çocuklara yabancı dil öğretimi sınıf yönetim tekniklerini bilir.
7Öğrenciler, mikro-öğretim ve saha eğitimi ile çocuklara dil becerileri öğretimi yaparak deneyim kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Türkçe ve İngilizce öğretimin karşılaştırılması, ilkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem, teknik ve uygulamalar, ilkokul yabancı dil dersi 2, 3 ve 4. sınıf öğretim progra- mındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İlkokul düzeyinde dil politikaları
2Dil öğrenen özellikleri
3Dil edinimi: anadil - ikinci dil edinimi
4Dil edinimi: anadil - ikinci dil edinimi
5Dil öğretim yaklaşımları
6Dil öğretim yaklaşımları
7Dil öğretim yaklaşımları
8Ara sınav
9Dil becerilerinin öğretimi: ses ve sözcük
10Dil becerilerinin öğretimi: ses ve sözcük
11Dil becerilerinin öğretimi: dilbilgisi
12Dil becerilerinin öğretimi: dinleme ve konuşma
13Dil becerilerinin öğretimi: dinleme ve konuşma
14Dil becerilerinin öğretimi: yazma
15Dil becerilerinin öğretimi: yazma
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Brewster, J & Ellis G. (2000). The Primary English Teacher?s Guide. Penguin. Pinter, A. 2006. Teaching Young Language Learners. OUP. Halliwell, S. 1992. Teaching English in the primary classroom. Longman. Haznedar, B., ve H. H., Uysal (eds.). (2010). Handbook for Teaching Foreign Languages to Young Learners in Primary Schools. Ankara: Anı Yay. Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge University Press. Halliwell, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. Longman.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma22040
Okuma13226
Ev Ödevi31030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  3215        
ÖÇ2  1521        
ÖÇ3  1115        
ÖÇ4  1122        
ÖÇ5  511         
ÖÇ6  1521        
ÖÇ7  1151        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek