Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SI403 | İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere erken yaş dönemindeki öğrenenlere yabancı/ikinci dil öğretebilmek için gereksinim duyulan kuram ve uygulamaları tanıtmak ve öğrencilere çocuklara yabancı dil öğretimi konusunda deneyim kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler erken yaş dil öğrenenlerinin (5-12 yaş) biyolojik, fizyolojik ve psikolojik özelliklerini tanımlar ve diğer yaşlardaki öğrenenler ile arasındaki farkları ayırt eder. | 2 | Öğrenciler erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemlerini ve kullandıkları öğrenme stratejilerini açıklar ve örneklendirir. | 3 | Öğrenciler, kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler tasarlar, görsel-işitsel araçlar geliştirir. | 4 | Öğrenciler, erken yaş dil öğrenenlerine uygun öğretim konularını seçer ve sıralar. | 5 | Öğrenciler, erken yaş dil öğrenenlerinin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun ders materyali uyar, değerlendirir ve üretirler. | 6 | Öğrenciler, çocuklara yabancı dil öğretimi sınıf yönetim tekniklerini bilir. | 7 | Öğrenciler, mikro-öğretim ve saha eğitimi ile çocuklara dil becerileri öğretimi yaparak deneyim kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Türkçe ve İngilizce öğretimin karşılaştırılması, ilkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem, teknik ve uygulamalar, ilkokul yabancı dil dersi 2, 3 ve 4. sınıf öğretim progra- mındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İlkokul düzeyinde dil politikaları | | | 2 | Dil öğrenen özellikleri | | | 3 | Dil edinimi: anadil - ikinci dil edinimi | | | 4 | Dil edinimi: anadil - ikinci dil edinimi | | | 5 | Dil öğretim yaklaşımları | | | 6 | Dil öğretim yaklaşımları | | | 7 | Dil öğretim yaklaşımları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Dil becerilerinin öğretimi: ses ve sözcük | | | 10 | Dil becerilerinin öğretimi: ses ve sözcük | | | 11 | Dil becerilerinin öğretimi: dilbilgisi | | | 12 | Dil becerilerinin öğretimi: dinleme ve konuşma | | | 13 | Dil becerilerinin öğretimi: dinleme ve konuşma | | | 14 | Dil becerilerinin öğretimi: yazma | | | 15 | Dil becerilerinin öğretimi: yazma | | | 16 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Brewster, J & Ellis G. (2000). The Primary English Teacher?s Guide. Penguin.
Pinter, A. 2006. Teaching Young Language Learners. OUP.
Halliwell, S. 1992. Teaching English in the primary classroom. Longman.
Haznedar, B., ve H. H., Uysal (eds.). (2010). Handbook for Teaching Foreign Languages to Young Learners in Primary Schools. Ankara: Anı Yay.
Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge University Press.
Halliwell, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. Longman. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ev Ödevi | 3 | 10 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 3 | 2 | 1 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 5 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 1 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 1 | 2 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 5 | 1 | 1 | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 5 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | 1 | 1 | 5 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|