BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SI306Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ÖğretimiZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İlkokul düzeyinde bu dersi verebilecek bilgi birikimine sahip öğretmen adayları yetiştirme, Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin özelliği, amacını bilme; dersin kavramlarını ve içeriğini tanıma, İslamiyet ve diğer dinleri tanıma, İlkokul düzeyinde din kültürü ve ahlak dersinde öğretim sürecini etkili olarak planlama ve uygulama.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ahlak-birey ve toplum ilişkisini anlar ve açıklar.
2Din kültür ve ahlak bilgisi öğretiminde temel kavramları (din-kültür-ahlak) tanımlar, bunlar arasındaki ilişkiyi bilir.
3İslamiyet ve diğer dinleri tanır, içeriğini ve ilkelerini bilir.
4Müslümanlığın temel ilkelerini açıklar, yaşamın temel değerleri ve öğretimi ile ilgili bilgiye sahiptir.
5İlkokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretim programını bilir (kazanım, içerik yöntem, vb.).
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretiminde temel kavramlar: din kültür-ahlak kavramları; İslamiyet ve diğer dinler; inanç kavramı: İslam dininde imanın koşulları, müslümanlığın temel ilkeleri; ibadet: ibadet kavramı; ahlak ve ahlakın birey ve toplumla ilgili esasları; yaşamın temel değerleri ve öğreti- mi; ilkokul din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programının incelenmesi; kazanımlar, içerik, öğretim yaklaşımları, öğrenmenin değerlendirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel kavramlar (din-kültür-ahlak)
2Din ve inanç kavramı
3Dinler hakkında genel bilgiler
4İlk dinler; Çin dinleri, Hint dinleri
5Mezopotamya'da din, Yahudilik ve Hristiyanlık
6İslamiyet ve Müslümanlığın temel ilkeleri
7İman kavramı, Allah'a iman ve diğer imanının şartları
8İbadet kavramı ve ibadetlerin amacı
9Ara sınav
10Ahlak ve ahlakın birey ve toplumla ilgili esasları
11Yaşamın temel değerleri ve öğretimi
12İlkokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi öğretim programına genel bakış
13İlkokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi kazanımları
14 İlkokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi etkinlik planlama, oluşturma ve uygulama
15Genel değerlendirme ve sınava hazırlık
16Genel sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
önmez, V. (1985). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Öğretmen Yayınları, Ankara. Bayraktar, M. (1999). İslam Felsefesine Giriş. A.Ü.İ.F Yayınları, Ankara. Adam, B.& Katar, M. (1999). Dinler Tarihi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir. Yavuz, E. K. (2001). Eğitim Öğretimde Çoklu Zekâ Teorisi ve Uygulamaları. Özel Ceceli Okulları Yayınları: Ankara. Doğan R., Tosun C. (2002). İlköğretim 4. ve 5. sınıflar için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi. Gün Yayıncılık: Ankara. Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi, Süleyman Hayri Bolay ve Kâzım Sarıkavak, Ankara. Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Eğitimi, Mustafa Öcal, Bursa. İslâm İlmihâli, I-II, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Araştırmaları Merkezi, İstanbul. Demirel Ö. (2002). Öğretme Sanatı. Pegema yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım4832
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21020
Okuma41560
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1112        
ÖÇ2  5511        
ÖÇ3  1152        
ÖÇ4  2212        
ÖÇ5  1241        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek