Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SI306 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İlkokul düzeyinde bu dersi verebilecek bilgi birikimine sahip öğretmen adayları yetiştirme, Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin özelliği, amacını bilme; dersin kavramlarını ve içeriğini tanıma, İslamiyet ve diğer dinleri tanıma, İlkokul düzeyinde din kültürü ve ahlak dersinde öğretim sürecini etkili olarak planlama ve uygulama. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ahlak-birey ve toplum ilişkisini anlar ve açıklar. | 2 | Din kültür ve ahlak bilgisi öğretiminde temel kavramları (din-kültür-ahlak) tanımlar, bunlar arasındaki ilişkiyi bilir. | 3 | İslamiyet ve diğer dinleri tanır, içeriğini ve ilkelerini bilir. | 4 | Müslümanlığın temel ilkelerini açıklar, yaşamın temel değerleri ve öğretimi ile ilgili bilgiye sahiptir. | 5 | İlkokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretim programını bilir (kazanım, içerik yöntem, vb.). |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretiminde temel kavramlar: din kültür-ahlak kavramları; İslamiyet ve diğer dinler; inanç kavramı: İslam dininde imanın koşulları, müslümanlığın temel ilkeleri; ibadet: ibadet kavramı; ahlak ve ahlakın birey ve toplumla ilgili esasları; yaşamın temel değerleri ve öğreti- mi; ilkokul din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programının incelenmesi; kazanımlar, içerik, öğretim yaklaşımları, öğrenmenin değerlendirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel kavramlar (din-kültür-ahlak) | | | 2 | Din ve inanç kavramı | | | 3 | Dinler hakkında genel bilgiler | | | 4 | İlk dinler; Çin dinleri, Hint dinleri | | | 5 | Mezopotamya'da din, Yahudilik ve Hristiyanlık | | | 6 | İslamiyet ve Müslümanlığın temel ilkeleri | | | 7 | İman kavramı, Allah'a iman ve diğer imanının şartları | | | 8 | İbadet kavramı ve ibadetlerin amacı | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Ahlak ve ahlakın birey ve toplumla ilgili esasları | | | 11 | Yaşamın temel değerleri ve öğretimi | | | 12 | İlkokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi öğretim programına genel bakış | | | 13 | İlkokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi kazanımları | | | 14 | İlkokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi etkinlik planlama, oluşturma ve uygulama | | | 15 | Genel değerlendirme ve sınava hazırlık | | | 16 | Genel sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
önmez, V. (1985). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Öğretmen Yayınları, Ankara.
Bayraktar, M. (1999). İslam Felsefesine Giriş. A.Ü.İ.F Yayınları, Ankara.
Adam, B.& Katar, M. (1999). Dinler Tarihi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
Yavuz, E. K. (2001). Eğitim Öğretimde Çoklu Zekâ Teorisi ve Uygulamaları. Özel Ceceli Okulları Yayınları: Ankara.
Doğan R., Tosun C. (2002). İlköğretim 4. ve 5. sınıflar için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi. Gün Yayıncılık: Ankara.
Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi, Süleyman Hayri Bolay ve Kâzım Sarıkavak, Ankara. Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Eğitimi, Mustafa Öcal, Bursa. İslâm İlmihâli, I-II, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Araştırmaları Merkezi, İstanbul.
Demirel Ö. (2002). Öğretme Sanatı. Pegema yayıncılık, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 4 | 15 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 5 | 5 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 5 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 2 | 2 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 2 | 4 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|