BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SI304Matematik Öğretimi 2Zorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Matematik 1 dersinin amaçlarına paralel olarak sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerine uygulama imkanı sunmaktır. Ayrıca derste matematik öğretme yaklaşım ve tekniklerinin detaylı olarak tanıtılması ve uygulanması da amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA
Öğrenme Çıktıları
1• İlköğretim matematik dersi öğretim programını tanıyabilmek.
2• Matematik öğretimi programındaki öğrenme alanları, kazanımlar ve amaçlar hakkında fikir sahibi olabilmek
3• Matematik öğretiminde kullanacağı sınıf içi öğretim yöntem ve teknikleri hakkında teorik bilgi ve uygulama becerileri kazanabilmek.
4• Matematik öğretiminde kullanacağı araç-gereçleri tanır, öğretim materyalleri geliştirebilmek.
5• Matematik öğretiminde kullanacağı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanıyacak, ölçme araçları geliştirebilmek.
6Temel matematiksel kavramlar
7Etkinlik hazırlama
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Mevcut ilkokul matematik programında yer alan kazanımlara uygun olarak uygulama örneklerinin yapılması, Sayılar ve sayı öğretiminde karşılaşılan güçlükler, Dört işlemin öğretimi, Dört işlemi içeren problemleri çözme ve kurma, Kesirler ve kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri, kesirlerin farklı anlamları, kesir modelleri, Geometri, çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2İlkokulda geometri öğretimi ve aşamaları, Ölçme ve ölçüler, çocukta ölçme fikrinin gelişimi, boyut, alan, hacim, zaman ölçümleri, tartma, paralarımız, Veri yönetimi, tablo ve grafikler, Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme. Her konu ve kazanım için uygun etkinlikler ve materyal tasarlama ve kullanma amacıyla uygulamaların yaptırılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme
2Tablo ve Grafikler program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri
3Geometri öğretimin önemi Geometri öğretiminin genel amaçları Geometri öğretiminde dikkat edilecek noktalar Geometrinin tarihçesi Geometri araç gereçlerinin tanıtımı
4Çocukta geometrik düşüncenin gelişimi Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri
5Geometrik cisimler ve öğretimi ve program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri
6Öklit geometrisinin temel taşları(nokta,doğru,ışın,doğru parçası,düzlem) ve program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri
7Çember, daire,simetri ve öğretimi Program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
8Ara sınav
9Çocukta ölçme fikrinin gelişimi Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
10Uzunlukları ölçme ve program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
11Geometrik şekillerin çevre ve alanı Program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
12Sıvıları ölçme ve program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Geometrik cisimlerin hacmi ve program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
13Tartma, zaman ölçüleri ve paralarımız Program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
14Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
15Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Küçük çocuklar için matematiği anlama/Derek Haylock & Anne Cockburn (Çev. Ed. Z. Yılmaz. Nobel. 2. İlkokulda matematik öğretimi. Yaşar Baykul. Pegem Akademi. 3. Matematik öğretimi. Murat Altun. Alfa Basım Yayım Dağıtım. 4. İlkokulda matematik öğretimi. (Ed. R. Akkaya). Eğiten Kitap. 5. İlköğretimde karşılaşılan Matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Editörler: Erhan Bingölbalı ve Mehmet Fatih Özmantar. Pegem Akademi. 6. Matematik öğretiminin temelleri/İlkokul. Kamuran Tarım, Güney Hacıömeroğlu. Anı. 7. İlkokul ve ortaokul matematiği- gelişimsel yaklaşımla öğretim. John A. Van de Walle, Karen S. Karp, Jennifer M. Bay Williams (Çev. Ed. S. Durmuş). Nobel. 8. İnternet kaynakları (MEB, Talim Terbiye Kurulu, NCTM/ ttp://illuminations.nctm.org/
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım8324
Uygulama/Pratik3721
Tartışma144
Takım/Grup Çalışması339
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma3515
Ev Ödevi10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)124
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1232        
ÖÇ2  1111        
ÖÇ3  1123        
ÖÇ4  1234        
ÖÇ5  2115        
ÖÇ6  2211        
ÖÇ7  2212        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek