Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SI305 | Fen Öğretimi | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, lisans düzeyinde sınıf öğretmeni adaylarına fen konularının öğretimine ilişkin temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Faruk ARICI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilim, teknoloji, fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramları tanımlar | 2 | Bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özelliklerini açıklar | 3 | Bilimsel okuryazar kavramını ve bilimsel okuryazar bireyin özelliklerini açıklar | 4 | Fen öğretiminin amaçlarını ifade eder ve güncel fen öğretimi yaklaşımlarını açıklar | 5 | Fen öğretiminin Türkiye ve Dünya?daki tarihsel gelişimini açıklar | 6 | Öğrenme yaklaşımlarını fen öğretiminde uygular | 7 | İlkokul fen programının özelliklerini ve öğrenme alanlarını sıralar | 8 | Bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalar tasarlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar; fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özel- likleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutum- lar, fen öğretiminin amaçları, fen öğretiminin Türkiye ve Dünya’daki tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, İlkokul fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi, bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin işlenişinin tanıtılması, bilim, teknoloji, fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar | | | 2 | Bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri | | | 3 | Fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar | | | 4 | Fen öğretiminin amaçları ve güncel fen eğitimi yaklaşımları | | | 5 | Fen öğretiminin Türkiye ve Dünyadaki tarihsel gelişimi | | | 6 | Yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme | | | 7 | Bilişsel gelişim ve fen eğitimi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İlkokul fen programının özellikleri | | | 10 | Bilimsel süreç becerilerini geliştirme, araştırma-sorgulamaya dayalı fen eğitimi | | | 11 | Örnek fen öğretimi uygulamaları | | | 12 | Örnek fen öğretimi uygulamaları | | | 13 | Öğrenci ders sunumları | | | 14 | Öğrenci ders sunumları | | | 15 | Genel sınava hazırlık | | | 16 | Genel sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Anagün, Ş. S. ve Duban N. (Ed.) (2014). Fen bilimleri öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Aydoğdu, M. ve Kesercioğlu, T. (Ed.) (2005). İlköğretimde fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Çepni, S. (Ed.) (2012). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi (10. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Karamustafaoğlu, O. ve Yaman, S. (2010). Fen eğitiminde
özel öğretim yöntemleri I-II (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Okuma | 2 | 14 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 2 | 3 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 3 | 2 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 1 | 3 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 2 | 3 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | 1 | 1 | 1 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | 1 | 3 | 3 | 2 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|