BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SI303Matematik Öğretimi 1Zorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği lisans programına devam etmekte olan öğrencilere matematik öğretiminin esas ve amaçlarını, matematik öğretiminde kullanabilecekleri temel strateji-yöntem-teknikleri kavratmak, ilkokul matematik programlarını ve içeriğini tanıtmak, matematik öğretiminde gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmak ve etkili matematik öğretimi yapabilmelerine olanak sağlayan etkinlik, materyal kullanımı vb. hususlarda görü kazanmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA
Öğrenme Çıktıları
1Matematik öğretimin amacı ve ilkelerini açıklayabilmek.
2Matematik öğretirken kullanacağı yöntemler hakkında bilgi ve beceriye sahip olabilmek.
3Matematik öğretirken bilgi teknolojilerinden yararlanabilmek.
4Matematik programının içeriği hakkında bilgi sahibi olabilmek.
5İlkokul matematik konularının içeriği hakkında bilgi sahibi olabilmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Matematik öğretiminin tarihi, Matematik öğretim programlarının analizi, İlkokulda matematiği anlayarak öğretme ve öğrenme, Anlamlı matematik öğretiminin ilke ve aşamaları, Sayı öğretimi ve saymanın anlaşılması, Toplama işleminin öğretimi, Çıkarma işleminin yapıları ve öğretimi, Çarpma işleminin öğretimi, Bölme işleminin yapıları ve öğretimi, Aritmetiğin temel ilkelerinin öğrenilmesi, Kesir öğretimi, Örüntü ve süslemelerin öğretimi, Basamak değerinin öğretimi, İlkokulda geometri öğretimi, Ölçmenin öğretimi, Veri işleme ve tablo oluşturma/okumanın öğretimi, Problem çözmenin öğretimi, Problem kurmanın öğretimi, Dezavantajlı gruplara ilkokul matematiğinin öğretimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematik öğretiminin tarihi, Matematik öğretim programlarının analizi
2İlkokulda matematiği anlayarak öğretme ve öğrenme, Anlamlı matematik öğretiminin ilke ve aşamaları
3Sayı öğretimi ve saymanın anlaşılması
4Toplama işleminin öğretimi, Çıkarma işleminin yapıları ve öğretimi
5Çarpma işleminin öğretimi, Bölme işleminin yapıları ve öğretimi
6Aritmetiğin temel ilkelerinin öğrenilmesi
7Kesir öğretimi
8Ara sınav
9Örüntü ve süslemelerin öğretimi
10Basamak değerinin öğretimi
11İlkokulda geometri öğretim
12Ölçmenin öğretimi
13Veri işleme ve tablo oluşturma/okumanın öğretimi
14Problem çözmenin öğretimi
15Problem kurmanın öğretimi, Dezavantajlı gruplara ilkokul matematiğinin öğretimi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Küçük çocuklar için matematiği anlama/Derek Haylock & Anne Cockburn (Çev. Ed. Z. Yılmaz. Nobel. 2. İlkokulda matematik öğretimi. Yaşar Baykul. Pegem Akademi. 3. Matematik öğretimi. Murat Altun. Alfa Basım Yayım Dağıtım. 4. İlkokulda matematik öğretimi. (Ed. R. Akkaya). Eğiten Kitap. 5. İlköğretimde karşılaşılan Matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Editörler: Erhan Bingölbalı ve Mehmet Fatih Özmantar. Pegem Akademi. 6. Matematik öğretiminin temelleri/İlkokul. Kamuran Tarım, Güney Hacıömeroğlu. Anı. 7. İlkokul ve ortaokul matematiği- gelişimsel yaklaşımla öğretim. John A. Van de Walle, Karen S. Karp, Jennifer M. Bay Williams (Çev. Ed. S. Durmuş). Nobel. 8. İnternet kaynakları (MEB, Talim Terbiye Kurulu, NCTM/ ttp://illuminations.nctm.org/
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav212
Final Sınavı313
Derse Katılım21020
Takım/Grup Çalışması4832
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma25125
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)124
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  3111        
ÖÇ2  2352        
ÖÇ3  1121        
ÖÇ4  1534        
ÖÇ5  2233        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek