Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SI301 | Hayat Bilgisi Öğretimi | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencinin Hayat Bilgisi dersinin özelliği, amacı ve içeriğini bilmesini ve ilköğretim düzeyinde hayat bilgisi dersinde öğretim sürecini etkili olarak planlamasını ve uygulamasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hayat Bilgisi dersinin, etkili vatandaş yetiştirmedeki önemini kavrayacak | 2 | Hayat Bilgisi öğretim programının özelliklerini kavrar, yeri geldiğinde kullanabilecekler | 3 | Dersin öğretiminde temel öğretim becerilerini yerinde ve doğru bir biçimde kullanabilecek | 4 | Hayat Bilgisi dersinde kullanılacak öğretim yöntem ve teknikleri tanır | 5 | Hayat Bilgisi dersinde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanabilecek | 6 | Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriğini açıklayabilecektir | 7 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği, Türkiye’de Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi yaklaşımları; Hayat Bilgisi öğretim programının kazanım, beceri, kavram vb. özellikler yönünden incelenmesi, programda yer alan temalar ve temaların içerdiği kazanımların sı- nı ara göre dağılımı, Hayat Bilgisi öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersinde kullanımına ilişkin çalışmalar-örnekler, Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı, Hayat Bilgisi dersinde değerler ve demokrasi eğitimi, Hayat Bilgisi Programı’na ilişkin örnek uygulamalar ve sınıf içi etkinliklerin değerlendirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği | | | 2 | Türkiye’de Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi yaklaşımları | | | 3 | Hayat Bilgisi dersinin çocuğu hayata hazırlamada önemi | | | 4 | Yapılandırmacı yaklaşım ve Hayat Bilgisi dersinde uygulanması | | | 5 | Hayat Bilgisi öğretiminde tema ve kazanımlar, beceriler ve kişisel nitelikler kavramlar ve ara disiplinler | | | 6 | Hayat Bilgisi öğretiminde öğretim yöntem ve teknikler | | | 7 | Hayat Bilgisi dersi için etkinlik örnekleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Hayat Bilgisi öğretiminde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri | | | 10 | Hayat Bilgisi dersi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler | | | 11 | Hayat Bilgisi dersi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler | | | 12 | Hayat Bilgisi dersi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler | | | 13 | Hayat Bilgisi dersi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler | | | 14 | Hayat Bilgisi dersi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• MEB, (2012). İlköğretim 2.Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı. Ankara Pasifik Yayıncılık
• Gül. A. ve Diğer.(2007).Hayat Bilgisi Öğretimi (edit: Nurdan Baydal) İstanbul: Lisans Yayıncılık
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Uygulama/Pratik | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 2 | 2 | 2 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 5 | 5 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 2 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 2 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 5 | 5 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 5 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | 2 | 5 | 1 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|