BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SI204Türkçe ÖğretimiZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin, ilkokullarda Türkçe dersinin önemini kavramaları; Türkçe öğretimi ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklamaları; MEB Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1-8. Sınıflar)?nı değerlendirmeleri; Türkçe öğretiminde, uygun yöntem ve teknikleri, araç ve gereçleri, değerlendirme tekniklerini etkili kullanmaları; Türkçe dersi kitaplarını ve bu kitaplardaki metinleri değerlendirmeleri; Türkçe dersleri için günlük plan tasarlamaları; dersin öneminin farkına varmaları, etkinliklere gönüllü olarak katılmaları, verilen kaynaklardan etkili olarak yararlanmaları, raporlarını ve planlarını özenle hazırlamaları amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA
Öğrenme Çıktıları
1İlkokullarda Türkçe dersinin önemini kavrar.
2Türkçe öğretimi ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar.
3MEB Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1-8. Sınıflar)?nı değerlendirir.
4Türkçe öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri, araç ve gereçleri, değerlendirme tekniklerini etkili kullanır.
5Türkçe ders kitaplarını ve kitaplardaki metinleri değerlendirir.
6Türkçe dersleri için günlük plan tasarlar.
7Dersin öneminin farkına varır.
8Etkinliklere gönüllü olarak katılır. Verilen kaynaklardan etkili olarak yararlanır. Raporlarını ve planlarını özenle hazırlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuş- ma, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; şiirlerin, bilgilendirici ve hikâye edici metinlerin öğretimi, metinler arası oku- ma ve yazma; metinlerden anlam kurma, kelime hazinesinin geliştirilmesi, medya okuryazarlığı (gör- sel okuma ve sunu), okuma ve teknoloji kullanımı, metinlerden anlam kurmayla ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlkokul Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi konuları işlenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkçenin, Türkçe öğretiminin ve ilkokullarda Türkçe dersinin önemi Türkçe öğretimi ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler
2MEB Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1-8. Sınıflar)
3Türkçe öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler, araç ve gereçler, değerlendirme teknikleri
4Türkçe dersi kitapları ve kitaplardaki metinler Metin türlerinin özellikleri Sorular ve eleştirel düşünme
5Dinlediğini anlama, görsel okuma ve sözcük öğretimi
6Dinlediğini anlama, görsel okuma ve sözcük öğretimi
7Okuduğunu anlama öğretimi Metinler arası okuma
8Okuduğunu anlama öğretimi Okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi
9Ara Sınav
10Konuşma öğretimi, görsel sunu
11Konuşma öğretimi, görsel sunu
12Dil bilgisi öğretimi
13Dil bilgisi öğretimi
14Yazma öğretimi, görsel sunu
15Yazma öğretimi, görsel sunu
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Doç. Dr. Hayati Akyol. Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma, Firdevs Güneş. Türkçe Öğretimi İlke ve Yöntemler, (Editörler) Attillâ Tazebay-Süleyman Çelenk. Özel Eğitim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi, Mehrali Calp. Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi, (Editör) Cemal Yıldız. Türkçe Öğretiminde Etkinlikler, Erkan Çer. Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Sedat Sever, Zekeriya Kaya, Canan Aslan.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım31339
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma22040
Okuma13226
Ev Ödevi31030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1125        
ÖÇ2  1241        
ÖÇ3  5511        
ÖÇ4  2511        
ÖÇ5  1151        
ÖÇ6  1115        
ÖÇ7  1111        
ÖÇ8  1451        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek