BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SI201İlkokulda DramaZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencinin yaratıcı dramayı tanıması, ona karşı olumlu bir tutum geliştirmesi ve ilkokul düzeyinde herhangi bir ders içeriğinde yaratıcı dramayı yöntem olarak kullanabilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Drama teriminin tanımını ve anlamını bilir.
2Benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkını açıklar.
3Çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
4dramanın yapısını ve uygulanma aşamalarını bilir.
5Dramayı yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırır.
6Drama ortamının özelliklerini ve öğretmen niteliklerini açıklar.
7Drama da özel teknikleri bilir ve kullanır.
8Dramada değerlendirmenin nasıl gerçekleştiğini açıklar
9Uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örneklerini inceler ve uygular ve yeni örnekler geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kav- ramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, iletişim ve etkileşim çalışmaları
2Uyum çalışmaları
3Güven Çalışmaları
4Yaratıcı dramanın oyunla ilişkisi, yaratıcı dramanın tanımı ve aşamaları (uygulamalı çalışma ve kuramsal çalışma)
5Yaratıcı drama ve yazınsal türler (masal)
6Yaratıcı drama ve yazınsal türler (öykü)
7Yaratıcı drama ve yazınsal türler (şiir)
8Yaratıcı drama ve görsel sanatlar (resim, heykel vd.)
9Duyu çalışmaları ve sanat eğitimi alanı olarak yaratıcı drama (uygulamalı çalışma ve kuramsal çalışma)
10Dramanın toplumsal boyutu
11Dramanın kuramsal boyutu
12Bir öğretim yöntemi olarak yaratıcı drama
13İlkokul düzeyinde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanıldığı örnek bir çalışma
14İlkokul düzeyinde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanıldığı örnek bir çalışma
15Genel Sınava Hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Adıgüzel, H.Ö. (2018) Eğitimde Yaratıcı Drama, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Adıgüzel, H.Ö.(ed.) (2006) Yaratıcı Drama 1985-1998 Yazılar, Natürel Yayıncılık, Ankara. Akoğuz, A. ve Akoğuz M. (2013). Yaratıcı drama etkinlikleri. İstanbul: Final Yayıncılık. Erdoğan, T. (Ed.) (2015). Okul öncesinden ilköğretime, kuramdan uygulamaya drama. Ankara: Eğiten Yayıncılık. Gönen, M. ve Uyar, N. (2000) Çocuk Eğitiminde Drama, , Epsilon Yayınları, İstanbul. Mc Caslin, N. (2005) Creative Drama in the Classroom and Beyond, Allyn & Bacon. Üstündağ, T. (2012). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım16232
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21020
Performans15460
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  3111        
ÖÇ2  1525        
ÖÇ3  1121        
ÖÇ4  2111        
ÖÇ5  1152        
ÖÇ6  2224        
ÖÇ7  1111        
ÖÇ8  2115        
ÖÇ9  1111        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek