BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SI106Türk Tarihi ve KültürüZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Başlangıçtan Türkiye Cumhuriyetine kadar Türk Devletlerini ve bunların medeniyet ve teşkilatlarını incelemek. Türk Devletlerinin kültürel gelişim ve değişimlerinin sebeplerini ve Dünya kültürleri içindeki yeri ve önemini kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türk kültür tarihinin geçmişten günümüze geçirdiği evreleri açıklayabilecekler
2Türk devletlerinin medeniyet ve teşkilat yapılarını kavrayabilecekler
3Türklerin İslam Dini ile olan münasebetlerini açıklayabilecekler
4Türklerin sanat, edebiyat ve bilime verdiği önem hakkında bilgi kazanacaklar
5Selçuklu ve Osmanlı uygarlıkları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları örneklendirebileceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türklerin ilk anayurdu-Anayurtta kurulan ilk uygarlıklar, Hunlardan önceki Türklerin yaşayışları, Hunlar: Büyük Hun Devleti-Kavimler göçü ve Avrupa Hunları-Akhunlar, Tolunoğulları-İhşitler-Ka- rahanlılar-Gazneliler, Büyük Selçuklu Devleti-Anadolu Selçuklu Devleti, Osmanlı Devleti (Kuruluş ve Yükşeliş dönemleri), Osmanlı Devleti (Duraklama ve Çöküş Dönemleri), Diğer Türk Devletle- ri(Azerbaycan-Kazakistan-Kırgızistan-Türkmenistan-Özbekistan-Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve toplulukları), Kültür ve Uygarlık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk Kültür Tarihinin gelişim evreleri
2Geçmişten günümüze Türk Devletleri ve toplumlarının siyasi ve toplumsal tarihleri-1
3Geçmişten günümüze Türk Devletleri ve toplumlarının siyasi ve toplumsal tarihleri-2
4Türklerin İslamiyet’i kabulü, kültürde ve uygarlık alanındaki gelişim evreleri ile felsefe, bilim, edebiyat, güzel sanatlar ve imar faaliyetleri arasındaki ilişkiler-1
5Türklerin İslamiyet’i kabulü, kültürde ve uygarlık alanındaki gelişim evreleri ile felsefe, bilim, edebiyat, güzel sanatlar ve imar faaliyetleri arasındaki ilişkiler-2
6Türklerin anayurdu Orta Asya'dan göçler
7Türklerin İslam Dinini kabulü
8Ara sınav
9İslam Dini etkisinde Türk kültürü ve uygarlığı
10Selçuklu ve Osmanlı tarihi ve uygarlığı-1
11Selçuklu ve Osmanlı tarihi ve uygarlığı-2
12Selçuklu ve Osmanlı tarihi ve uygarlığı-3
13Selçuklu ve Osmanlı tarihi ve uygarlığı-4
14Balkan ve I. Dünya Savaşı ve sonuçları-1
15Balkan ve I. Dünya Savaşı ve sonuçları-2
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Akyüz, Y., Öztürk, C., vd. (2007). Türk Tarihi ve Kültürü. Ankara. Yardımcı Kitaplar: Şahin, M. (2006). Türk Tarihi ve Kültürü, Ankara Ögel, B. (1962). Türk Kültür Tarihi, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım16232
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21020
Okuma30260
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1555        
ÖÇ2  5121        
ÖÇ3  1121        
ÖÇ4  1211        
ÖÇ5  2111        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek