Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SI104 | İlkokulda Temel Fen Bilimleri | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Fen bilimlerine ilişkin temel kavramları ve fen bilimlerinin tarihi gelişimini bilmek; fen okuryazarı bir birey olmanın önemini kavramak ve fen bilimlerine ilişkin bilimsel bilgileri gündelik yaşamda kullanabilmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi. Faruk ARICI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fen Bilimlerinin tarihsel gelişimini açıklar ve diğer bilimler arasındaki yerini ifade eder. | 2 | Fen bilimlerinin konusunu açıklar, temel kavramlarını ifade eder ve öğretiminin amaçlarını açıklar. | 3 | Maddeyi tanımlar, ortak özelliklerini ifade eder. Maddenin ayırt edici özelliklerini, bileşik ve karışımların özelliklerini açıklar. | 4 | Varlıkların hareket özelliklerini ifade eder, hızlanma, yavaşlama, sürtünme, dönme ve yer değiştirmeyi açıklar. Kuvvetin cisimlerin şeklini değiştirmesine yönelik örnekler verir ve büyüklüğünün nasıl ölçüldüğünü ifade eder. | 5 | Basit elektrik devresini oluşturan devre elemanlarını tanır, devre elemanlarının sembollerle gösterimini yapar ve çalışan bir elektrik devresi kurar. | 6 | Doğal ve yapay ışık kaynaklarını açıklar, ışığın yayılmasını ve ışık geçirgenliğini açıklar.
Doğal ve yapay sesleri ayırır, ses şiddeti ve uzaklık ile işitme arasındaki ilişkiyi ifade eder. Ses kirliliğinin nedenlerini ve olumsuz etkilerini açıklar.
| 7 | Canlı ve cansızları karşılaştırır, mikroorganizmaların, mantarların, bitkilerin ve hayvanların özelliklerini sıralar. Bitkiye ait kısımların görevlerini sıralar. | 8 | Protein, yağ, karbonhidrat ve vitaminlerin görevlerini sıralar. Su ve minerallerin önemini açıklar. | 9 | Duyu organlarının yapısını açıklar, görevlerini sıralar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Doğa/fen bilimlerinin konusu ve ilkeleri, fen biliminin temel kavramları, fen bilimlerinin diğer bilimler arasındaki yeri, tarihi gelişimi, fen bilimleri öğretiminin amaçları, ilkokul programında yer alan fen bilimleri konularına ilişkin genel bilgiler, özellikleri ve günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fen bilimlerine giriş, fen bilimlerinin tarihsel gelişimi ve diğer bilimler arasındaki yeri | | | 2 | Fen bilimleri öğretiminin amaçları | | | 3 | İlkokul programında yer alan fen bilimleri konularına ilişkin genel bilgiler | | | 4 | Madde ve özellikleri | | | 5 | Kuvvet ve hareket | | | 6 | Newton’un hareket kanunları | | | 7 | Basit elektrik devreleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Çevremizdeki ışık ve sesler, Dünya ve evren | | | 10 | Maddenin sınıflandırılması (element, bileşik ve karışımlar) | | | 11 | Kimyasal bağlar | | | 12 | Canlı- cansız farkları, mikroorganizmalar ile ilgili temel bilgiler. | | | 13 | Bitkiler, mantarlar ve hayvanlarla ilgili temel bilgiler | | | 14 | Duyu organları ve besin maddeleri | | | 15 | Vucüdumuzdaki sistemler ve sağlığı | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ayvacı, H.Ş. (Ed.) (2018). İlkokulda temel fen bilimleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ev Ödevi | 3 | 10 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 2 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 2 | 4 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 2 | 2 | 3 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 2 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 2 | 3 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | 2 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|