Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SI102 | Çevre Eğitimi | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin çevreye ilişkin temel kavramları bilmesini ve öğretmen adayı olarak bu öğrencilerde çevre bilinci oluşturarak duyarlı birer birey olmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel ekolojik kavramları bilir, | 2 | Toprak ve enerji döngüsünü açıklar, | 3 | Nüfus artışı ve bu artışın çevreye olan etkilerini açıklar, | 4 | Çevre bilinci kazanır (çevre kirliliğinin kaynaklarını ve bu kirliliğin azaltılması için neler yapılabileceğini uygular), | 5 | Çevre ile ilgili kuruşları ve bu kuruluşlarda görev almanın önemini bilir. | 6 | İlkokul programlarında çevre eğitiminin yerini ve önemini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, enerji akışı, maddenin dolaşımı, nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon, top- rak ve su kaynakları, çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar; ilkokul programlarında çevre eğitimi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler | | | 2 | Besin ağı, habitat, rekabet | | | 3 | Ortak yaşam ve karşılıklı yaşama | | | 4 | Enerji akışı, maddenin dolaşımı | | | 5 | Nüfus artışı | | | 6 | Ekolojik etki, erozyon | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Toprak ve su kaynakları | | | 9 | Çevre duyarlılığı | | | 10 | Dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar | | | 11 | İlkokul programlarında çevre eğitimi | | | 12 | Sunum | | | 13 | Sunum | | | 14 | Sunum | | | 15 | Genel Sınava Hazırlık | | | 16 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Atalay, İ. (2002) Türkiye?nin Ekolojik Bölgeleri. İzmir: Meta Basımevi.
Bozkurt, O. (2012) Çevre eğitimi. (Çev. Ed.) Pegem A Yayıncılık, Ankara.
Çepel, N. (1992) Doğa,Çevre,Ekoloji ve İnsanlığın Ekolojik Sorunları. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınları.
Özdemir. O. (2016) Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 30 | 2 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 5 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 5 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 2 | 2 | 5 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|