BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SI102Çevre EğitimiZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin çevreye ilişkin temel kavramları bilmesini ve öğretmen adayı olarak bu öğrencilerde çevre bilinci oluşturarak duyarlı birer birey olmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Temel ekolojik kavramları bilir,
2Toprak ve enerji döngüsünü açıklar,
3Nüfus artışı ve bu artışın çevreye olan etkilerini açıklar,
4Çevre bilinci kazanır (çevre kirliliğinin kaynaklarını ve bu kirliliğin azaltılması için neler yapılabileceğini uygular),
5Çevre ile ilgili kuruşları ve bu kuruluşlarda görev almanın önemini bilir.
6İlkokul programlarında çevre eğitiminin yerini ve önemini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, enerji akışı, maddenin dolaşımı, nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon, top- rak ve su kaynakları, çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar; ilkokul programlarında çevre eğitimi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler
2Besin ağı, habitat, rekabet
3Ortak yaşam ve karşılıklı yaşama
4Enerji akışı, maddenin dolaşımı
5Nüfus artışı
6Ekolojik etki, erozyon
7Ara Sınav
8Toprak ve su kaynakları
9Çevre duyarlılığı
10Dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar
11İlkokul programlarında çevre eğitimi
12Sunum
13Sunum
14Sunum
15Genel Sınava Hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Atalay, İ. (2002) Türkiye?nin Ekolojik Bölgeleri. İzmir: Meta Basımevi. Bozkurt, O. (2012) Çevre eğitimi. (Çev. Ed.) Pegem A Yayıncılık, Ankara. Çepel, N. (1992) Doğa,Çevre,Ekoloji ve İnsanlığın Ekolojik Sorunları. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınları. Özdemir. O. (2016) Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım16232
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21020
Okuma30260
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1512        
ÖÇ2  1152        
ÖÇ3  5211        
ÖÇ4  1211        
ÖÇ5  1111        
ÖÇ6  1225        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek