Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-ZR16 | Okullarda Rehberlik | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarının farklı kuruluşlarda ve özellikle de okullardaki rehberlik hizmetlerinin amacı, önemi, işlevi, kapsamı, türleri ve rehberlik hizmetlerinde örgütlenme ve okul personeline düşen görevler konusunda bilgi sahibi olmalarını ve rehberlik anlayışını edinmelerini sağlamaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemini kavrayabilecekler | 2 | 2. okullardaki öğrenci kişilik hizmetleri hakkında fikir sahibi olacaklar | 3 | 3. öğrenciyi tanıma teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olacaklar | 4 | 4. okullarda yapacağı rehberlik çalışmaları hakkında ön bilgi edinebilecekler | 5 | 5. psikolojik danışmanın rehberlikle ilişkisini açıklayabileceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yeri; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel RPD programı); temel hizmetleri/müda- haleleri; sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevi; RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler; okul yöneticisi ve öğretmenlerle rehber öğret- men ve psikolojik danışman arasındaki işbirliği; sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Rehberliğin Tanımı, Amacı, Kapsamı | | | 2 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri | | | 3 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Mesleki Rehberlik | | | 4 | Rehberliğin Amaçları | | | 5 | Eğitsel Rehberlik | | | 6 | Rehberliğin İlkeleri | | | 7 | Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi | | | 10 | Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi | | | 11 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları | | | 12 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma | | | 13 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma | | | 14 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme | | | 15 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme | | | 16 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Karahan, F. ve Sardoğan, M. (2000). Psikolojik Danışma ve Psikoterapide Kuramlar, Nobel Yayınları, Ankara. * Kuzgun, Y. (2011). Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Nobel Yayınları, Ankara. * Tan, H. (1990). Psikolojik Yardım İlişkileri Danışma ve Pisikoterapi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. * Yeşilyaprak, B. (2009). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayınları, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Okuma | 1 | 13 | 13 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 2 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 2 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 2 | 2 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 2 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|