Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-ZR14 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere, yetersizlik gösteren öğrenciler, bu öğrencilerin genel özellikleri, yetersizliğin nedenleri, değerlendirme ve tanılama süreçleri ve öğrencilere sunulacak hizmet ve eğitim hakkında bilgi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel eğitimin temel kavramlarını ve özel eğitimin genel prosedürünü açıklayabilecektir. | 2 | Özel eğitim personelinin rol ve sorumluluklarını tanımlayabilecektir. Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilecektir. | 3 | Zihinsel engelli çocukları tanımlayabilecektir. Otizm spektrum bozukluğu olan çocukları tanımlayabilecektir. | 4 | İşitme bozukluğu olan çocukları tanımlayabilecektir. Görme bozukluğu olan çocukları betimleyebilecektir. | 5 | Öğrenme güçlüğü çeken çocukları tanımlayabilecektir. | 6 | Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukları tanımlayabilecektir. | 7 | Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukları tanımlayabilecektir. | 8 | Üstün yetenekli ve yetenekli çocukları tanımlayabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği; farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri; farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri; sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Özel eğitimle ilgili temel kavramlar, özel eğitimin tarihçesi
| | | 2 | Özel eğitimde tanılama, değerlendirme, yerleştirme
| | | 3 | Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetleri
| | | 4 | Aile eğitimi
| | | 5 | Zihin yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 6 | İşitme yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 7 | Görme yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 10 | Bedensel yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 11 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 12 | Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 13 | Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 14 | Üstün yetenekli olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 15 | Genel değerlendirme
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Batu, E. S. ve Subaşı-Yurtçu, A. B. (2017). Psikolojik danışma ve rehberlikte özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları. Ankara: Vize Yayıncılık.
Cavkaytar, A. (Ed.) (2013). Özel eğitim. Ankara: Vize Yayıncılık.
Diken, İ. H. (Ed.). (2008). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
Vuran, S. (Ed.) (2013). Özel eğitim. Ankara: Vize Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 2 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 2 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 2 | 1 | 2 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 2 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 2 | 2 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | 1 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|