Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-ZR12 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yönetim, bilim ve sanatı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler vermek, Eğitim ve okul yöneticisinin yapmak zorunda olduğu işlerle ve bu işlerin yapılışı ile ilgili ilke, kavram ve teknikleri kavratmak. TME sitemini tanıtmak, sistemin sorunlarını tartışmak ve çözüm önerileri getirmek. İlköğretim kurumlarının örgüt ve işleyişleri hakkında bilgi vermek. İlköğretim kurumları ile ilgili sorunları tartışmak, ilköğretim kurumlarının amacını gerçekleştirebilmesi için yöneticilere düşen görevler hakkında bilgi vermek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Tunahan FİLİZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklar | 2 | Türk eğitim sisteminde insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynakları bilecektir | 3 | Türk eğitim sisteminde yapılan reform ve yenileşme girişimleri hakkında yorum yapabilecekler | 4 | Okul yöneticilerinin denetim ve değerlendirme rolü hakkında bilgi sahibi olacaklar | 5 | Etkili okul yönetiminin özelliklerini yorumlayabileceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk eğitim sisteminin genel yapısı | | | 2 | Türk eğitim sisteminin yasal temelleri.
| | | 3 | Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı.
| | | 4 | Yönetim bilimine giriş ve örgüt kavramı. | | | 5 | Türk eğitim sisteminde insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklar | | | 6 | Türk eğitim sisteminde reform ve yenileşme girişimleri | | | 7 | 21. yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler | | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Okul yöneticisi ve liderlik | | | 10 | Okul yöneticilerinin denetim ve değerlendirme rolü | | | 11 | Okul yönetiminde eğitim ve öğretim işleri.
| | | 12 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim sisteminde öğretmen | | | 13 | Eğitim finansmanı ve okulda kaynak yönetimi | | | 14 | Öğretim liderliği | | | 15 | Türk Eğitim Sistemi ve Okulla İlgili Güncel Tartışma ve Yönelimler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özdemir, S. (2021). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara.
Cemaloğlu, N. (2021). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara.
Memduhoğlu, H.B., Yılmaz, K. 2011; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Tartışma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 2 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|