BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SY406Hasta İlişkileri YönetimiZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sağlık kuruluşlarında hasta ilişkileri faaliyetlerini geliştirmek ve hasta ilişkileri yönetiminin boyutlarını değerlendirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KILINÇ
Öğrenme Çıktıları
1Hasta ilişkileri faaliyetlerini geliştirme yöntemlerini gerçekleştirir.
2Hastayı kazanma ve tutma faaliyetlerini değerlendirir.
3Hasta ilişkileri faaliyetlerinin ölçüm yöntemlerini sıralar.
4Akreditasyon standartlarını tanır ve akreditasyon sürecinde çalışır.
5Temel kalite iyileştirme araçlarını kullanır, temel kalite iyileştirme modellerini açıklar ve kalite iyileştirme ekiplerini tanır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini hasta ilişkileri kavramı ve özellikleri, hasta tatmini ve hasta sadakati yaratma, hasta ilişkileri ve hasta ve ilişkisel pazarlama, satış ve pazarlamada toplam kalite yönetimi ve müşteri karlılık analizi, hasta için değer yaratma, hasta yaşam boyu değeri, hasta hizmet sistemi, hasta şikayetleri, hasta ilişkilerinin ölçülmesi, hasta odaklı kültür, değişim ve örgüt yapısı, sağlıkta akreditasyon oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hasta İlişkileri Kavramı ve Özellikleri
2Hasta Tatmini ve Hasta Sadakati Yaratma
3Hasta İlişkileri ve İlişkisel Pazarlama
4Satış ve Pazarlamada Toplam Kalite Yönetimi ve Müşteri Karlılık Analizi
5Hasta İçin Değer Yaratma
6Hasta Yaşam Boyu Değeri
7Hasta Hizmet Kalitesi-Hasta Hizmet Sistemi-Hasta İlişkileri Yönetimi
8ARASINAV
9Hasta Tutma Modeli ve Hasta Tutma Programlarının Geliştirilmesi
10Sağlıkta akreditasyon
11Hasta Şikayetlerini Ele Alma
12Hasta İlişkilerinin Ölçülmesi
13Hasta Odaklı Kültürün Yayılması
14Kültür Değişimindeki Engeller
15Hasta Odaklı Değişim Yönetimi ve Müşteri İlişkileri ve Örgüt Yapısı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yavuz Odabaşı, "Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi", Sistem Yayıncılık, İstanbul 2010. Cemalettin Aktepe, Mehmet Baş, Metehan Tolon, "Müşteri İlişkileri Yönetimi", Detay Yayıncılık, İstanbul 2000.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt14114
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ13344445  434545
ÖÇ23354345  544345
ÖÇ33344444  444445
ÖÇ44344445  454445
ÖÇ54344445  444455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek