Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SY103B2 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Milli Mücadele ve Atatürk’ün gerçekleştirdiği ilke ve inkılâpların öğrencilere aktarılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Okt. Cihat TAŞKESENLİOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnkılap kavramını ve ilgili kavramları tanımlayabilir | 2 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışında etkili olan faktörleri açıklayabilir | 3 | Milli Mücadeleyi hazırlık ve askeri safhasıyla açıklayabilir | 4 | İnkılapları sebep sonuç ilişkisinde yorumlayabilir | 5 | Yakın tarihte meydana gelen gelişmeleri ve günümüz dünyasının karşılaştığı sorunları yorumlayabilir |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İnkılap ve benzeri kavramlar. Atatürk’ün İnkılap anlayışı, Duraklama–Gerileme dönemlerinde Osmanlı Devletinde yapılan ıslahat hareketleri ve Osmanlı Devletinin Durumu, Trablusgarp- Balkan Savaşları, I. Dünya savaşı ve Mondros Ateşkes Anlaşması, Mondros Ateşkes Anlaşmasının uygulamaya konması, İşgaller , Mustafa Kemal'in Samsun'a Çıkışı, Kongreler ve Teşkilatlanma, Misak-ı Milli ve Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin Açılışı, Milli Cepheler, Mudanya ve Lozan Antlaşmaları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İnkılap ve inkılapla ilgili kavramlar
| | | 2 | Türk inkılabını hazırlayan sebepler
| | | 3 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışına etki eden iç ve dış sebepler
| | | 4 | Osmanlı Devleti'ni kurtarma çabaları, Trablusgarb ve Balkan Savaşları
| | | 5 | Birinci Dünya Savaşı
| | | 6 | Birinci Dünya Savaşı'nda siyasi gelişmeler, Anadolu’nun işgali
| | | 7 | Milli Mücadele hazırlık safhası
| | | 8 | (ARA SINAV) | | | 9 | Milli Mücadele'de kongreler ve Misakı Milli'nin ilanı
| | | 10 | TBMM’nin açılışı ve tepkiler | | | 11 | Milli Mücadele'de siyasi gelişmeler | | | 12 | Sevr Antlaşması ve sonuçları
| | | 13 | Milli Mücadele'de askeri gelişmeler | | | 14 | Lozan Barış Antlaşması'nın önemi ve sonuçları | | | 15 | Milli Mücadele dönemi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II, Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi, Yalçın D. ve diğerleri (2012)
• Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık, Doğan O. (2011)
• Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık Akyüz Y. ve diğ. (2010)
• Atatürk İlkeleri ve İnkılâp TarihiI-II, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Komisyon (2009)
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|