BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SY202B2Sağlık Hizmetlerinde PazarlamaZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile pazarlama stratejilerinin neler olduğu ve nasıl uygulanacağı konusunda bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sefa Emre YILMAZEL
Öğrenme Çıktıları
1Sağlık kurumlarında pazarlamanın uygulanmasında karşılaşılan sorunları bilir
2Sağlık kurumları için pazarlamanın sağlayabileceği faydaları anlar
3Stratejik pazarlama yönetimini ve pazarlama stratejilerini öğrenir
4Girişimci sağlık kurumlarının özelliklerini öğrenir
5Sağlık kurumlarının çevreleriyle olan ilişkilerinin düzenlenmesinde halkla ilişkiler faaliyetlerinin nasıl kullanılacağını bilir
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama dersinde sağlık hizmetleri piyasası ve bir ürün olarak sağlık, rekabet ve rekabetçi piyasa yapılanması, sağlık kuruluşlarında pazar konumlandırması, marka yönetimi, pazarlama stratejileri üzerinde belirleyici sistem unsurlarının tanımlanması, pazarlama karması ve her bir pazarlama karmasına ilişkin rekabetçi stratejilere yer verilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlama ve sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişimi
2Hizmet pazarlaması ve sağlık hizmetlerinde pazarlamanın rolü
3Tüketici davranışları
4Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması I
5Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması II
6Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi I
7Büyüme stratejileri + ARA SINAV
8Stratejik pazarlama planlaması
9Sağlık hizmetleri pazarlamasında ürün ve ürün politikaları
10Sağlık hizmetleri pazarlamasında pazarlama karması elemanları
11Sağlık hizmetleri pazarlamasında fiyatlama, dağıtım, tutundurma
12Sağlık hizmetleri pazarlamasında yeni yaklaşımlar: İlişki pazarlaması ve müşteri ilişkileri yönetimi
13Sağlık hizmetleri pazarlamasında yeni yaklaşımlar: İlişki pazarlaması ve müşteri ilişkileri yönetimi
14Pazarlama etiği - Markalaşma ve marka yönetimi
15Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eric N. Berkowitz, " Essentials of Health Care Marketing", Third Edition, Professor Emeritus, University of Massachusetts, Amherst, Massachusetts. Dilaver Tengilimoğlu, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, 4.Baskı, Ankara 2016.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı14228
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14114
Bireysel Çalışma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ12222221  111211
ÖÇ22222221  111211
ÖÇ32222221  111211
ÖÇ42222221  111211
ÖÇ52222221  111211
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek