BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SY207B2Sağlık İşletmelerinde Kalite YönetimiZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sağlık kurumlarında kalite yönetimine ilişkin temel teorik bilgileri ve becerileri kavratmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KILINÇ
Öğrenme Çıktıları
1Kaliteyi tanımlar.
2Kalitenin tarihsel gelişimini yorumlar.
3Kalite yönetiminde kullanılan kavramları yorumlar.
4Sağlık kurumlarında kalite uygulamalarını karşılaştırır.
5Sağlık kurumlarında kalite uygulamalarının yerleştirilmesi için gerekli eğitim faaliyetlerini özetler.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Bu derste kalitenin tanımı, kalite planlaması, kalite araçları, hizmet kalitesinin ölçülmesi, kalite standartları, mükemmellik modeli, kalite kültürü gibi konular işlenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders Tanıtımı
2Kalite Nedir? Kalitenin Tarihsel Gelişimi
3Kalitenin Boyutları ve Yararları
4Toplam Kalite Yönetimi Nedir? Toplam Kalite Yönetiminin Amacı, Toplam Kalite Yönetimi Anlayışı ile Klasik Yönetim Anlayışının karşılaştırılması
5Toplam Kalite Yönetiminin Temel İlkeleri
6Toplam Kalite Yönetiminin Oluşmasında Gerekli Olan Diğer Prensipler
7Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarında Kullanılan Temel Araçlar ve Teknikler
8ARA SINAV
9Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarında Kullanılan Yeni Yedi Araç-ISO, Kalite Güvence Sistemleri
10Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Kalite İyileştirmenin Tarihçesi- Öğrenci Sunumları (Kalite Öncüleri Konulu)
11Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme Kavramı, Diğer Kalite İyileştirme,Yaklaşımları ile Karşılaştırılması, Sürekli Kalite İyileştirmenin Sağlık Hizmetine Katkısı, Öğrenci Sunumları (Kalite Öncüleri Konulu)
12Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirmenin Özellikleri (Müşteri Odaklılık )-Öğrenci Sunumları (Kalite Öncüleri)
13Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme Özellikleri (Ölçüm ve İstatistiksel Yaklaşım)
14Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme Özellikleri (Tam Katılım ve Liderlik)
15Kalite İyileştirme Proje Modelleri (İyileştirme Modeli, FOCUS-PDCA Modeli, Juran Enstitüsünün Kalite İyileştirme Modeli), Modellerin Gereği ve Önemi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ali Coşkun, "Sağlık İşletmeleri Yönetim Rehberi", 1.Baskı, Seçkin Yayıncılık, İstanbul 2009. Sıdıka Kaya, Dilaver Tengilimoğlu, Mahmut Akbolat, Ali Yılmaz, " Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi", ISBN :978-975-06-1530-6, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav2100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı2100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı144
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)106
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ13344344  445544
ÖÇ24433444  554445
ÖÇ34334443  454544
ÖÇ44444444  334434
ÖÇ53344554  445444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek