BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SY201B2Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkilerZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sağlık kurumlarında halkla ilişkiler faaliyetleri hakkında bilgi birikimini sağlamaktır. Sağlık kuruluşlarında yapılacak halkla ilişkiler faaliyetlerinin, uygulanma biçim ve yöntemlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca verilen bilgilerin, güncel kampanya örnekleri ile kavratılması da hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Sefa Emre YILMAZEL
Öğrenme Çıktıları
1Halkla ilişkiler kavramını tanımlar.
2Sağlık hizmetlerinde halkla ilişkilerin önemini bilir.
3Halkla ilişkiler Faaliyetlerinde kullanılan teknikleri bilir.
4Halkla ilişkilerin Sağlık işletmelerinde konumunu ve işlevlerini açıklar
5Halkla ilişkiler çalışmalarında medyanın önemini tartışır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Bu ders, halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi, Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkileri önemli kılan hususlar, Sağlık kurumlarında halkla ilişkilerin tanıma ve tanıtım faaliyetleri, Lobicilik, Kurumsal Reklamcılık, Propaganda, Halkla İlişkiler örgütsel yapısı, Halkla İlişkiler uzmanının nitelikleri,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Halkla ilişkilerin tanımı
2Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi
3Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler
4Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkilerde izlenen amaçlar
5Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkilerde temel ilkeler
6Halkla ilişkilerde kullanılan araç, gereç ve yöntemler
7Sağlık kuruluşlarında halkla İlişkiler biriminin genel organizasyon içindeki yeri
8Hastanelerde halkla ilişkiler
9Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler programının geliştirilmesi
10Sağlık Kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetleri; tanıtma, tanınma
11Sağlık Kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetleri; lobicilik, sponsorluk, imaj yaratma
12Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler uygulamalarında karşılaşılan sorunlar
13Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler uygulamalarında karşılaşılan sorunlar
14Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler ve itibar yönetimi
15FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hayes, D. C., Hendrix, J. A., Kumar, P. D. (2013). Public relations cases (9. baskı). USA, Okay, A., Okay, A. (2015). Halkla ilişkiler kavram strateji ve uygulamaları (Genişletilmiş 8. baskı). İstanbul: Der Yayınları. Canöz, K. (2013). Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler uygulamaları (2. baskı). Konya: Palet Yayınları. Grunig James E., (2005)Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çeviren: Elif Özsayar- Editör:Serra Görpe), Tribeca İletişim- Danışmanlık, Rota Yayınları, İstanbul. Okay, A. ve A. Okay (2005). Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamalar, Der Yayınları, İstanbul, Peltekoğlu, F. B. (2007). What is Public Relations? Beta basım yayım, İstanbul Tengilimoğlu, D. (2001). Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler, Gazi Press., Ankara Theaker, A. (2006). Halkla İlişkilerin Elkitabı, Çev: Murat Yaz, MediaCat, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav166
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ12222321  112221
ÖÇ22222321  112221
ÖÇ32222321  112221
ÖÇ42222321  112221
ÖÇ52222321  112221
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek